رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان گفت: آمار جرائم نیروهای مسلح در استان نسبت به جرائم عام، بسیار پایین است.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 27 June 2022

سیدمحسن بنینی افزود: این در حالیست که استان اصفهان دارای گستردگی حضور نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع است.

وی اظهار داشت: این سازمان وابسته به قوه قضاییه، تنها مرجع اختصاصی در بحث رسیدگی به مسائل قضایی نیروهای مسلح است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان افزود: با توجه به اهمیت آگاه‌سازی در پیشگیری از وقوع جرایم، این سازمان در سال گذشته ۲۰۳ دوره آگاه سازی چهره به چهره در یگان‌های حاضر در استان برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۸ هزار و ۶۱۱ نفر از یگان‌های نظامی در قالب ۳۰ هزار و ۹۹۵ نفر ساعت در دوره‌های شرکت کردند.

بنینی افزود: این دوره‌ها بر اساس موضوعات و پرونده‌های مطرح شده، قوانین جاری حاکم بر رفتار و عملکرد و نیازسنجی از یگان‌های نیروهای مسلح طراحی، ابلاغ و اجرا شده است.

دادستان نظامی اصفهان نیز گفت: یکی از اهداف مهم در رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح، تلاش برای صیانت و حفظ اقتدار آنهاست.

حیدرعلی نصر اصفهانی افزود: پایین بودن آمار جرائم نیروهای مسلح در استان ناشی از وجود نظم بین آنهاست.

وی ادامه داد: علاوه بر آگاه‌سازی در زمینه صیانت از نیروهای مسلح، نظارت‌های مستمر از سوی ضابطان نظامی در یگان‌ها نیز صورت می‌گیرد.

دادستان نظامی اصفهان افزود: نظارت و حضور مستمر در کلانتری‌ها و دیگر نیروهای نظامی که دار ای ارتباط بیشتری با مردم هستند، بسیار بیشتر است.

معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای نیروهای مسلح اصفهان نیز گفت: پیشگیری از جرائم در قالب اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از قانون جرائم و مجازات نوعی پیگیری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی هادیان  یادآور شد: جرائم خاص مرتبط با نیروهای مسلح که حین خدمت یا در ارتباط با خدمت آنها روی می‌دهد در صلاحیت رسیدگی سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار