فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تاکنون ۱۰ استان کشور به سامانه پایش تصویری مجهز شده است و با توسعه این مراکز در همه استان‌ها، شبکه ملی پایش پلیس ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 27 June 2022

سردار حسین اشتری افزود: افزایش سامانه‌های هوشمند در فراجا(فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی)، عرصه و شتاب خدمت‌رسانی پلیس را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر چقدر از فناوری روز، تجهیزات هوشمند و دوربین‌ها بیشتر بهره ببریم و سامانه‌های خود را افزایش دهیم، بیشتر به سمت نظام پلیس هوشمند پیش خواهیم رفت.

سردار اشتری اظهار داشت: این سامانه‌ها علاوه بر افزایش سرعت انجام ماموریت‌های پلیس، مشکل کمبود نیرو را هم جبران می‌کند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با استفاده از این سامانه‌ها، می‌توانیم بدون نیاز به حضور فیزیکی ماموران، ماموریت‌های پلیسی خود را دنبال کنیم.

وی از ارتباط زنده فرماندهان انتظامی با مراجعه‌کنندگان به یگان‌های پلیس از طریق این سامانه خبر داد و گفت: فرماندهان انتظامی بصورت برخط(آنلاین) می‌توانند از طریق این مرکز با کلانتری‌ها و سایر یگان‌های انتظامی که مردم به آنها مراجعه می‌کنند، ارتباط برقرار کنند و از نزدیک بر نحوه مطلوب خدمت رسانی به شهروندان نظارت داشته باشند.

فرمانده فراجا از پایش تصویری مقرهای انتظامی سراسر کشور در ستاد فراجا در آینده‌ نزدیک خبر داد و یادآور شد: در زمان حاضر سیستم پایش تصویری در سطح تعدادی از استان‌ها قابل استفاده است و به مرور در تمام استان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود که با کامل شدن آن در آینده، پایش تصویری ملی در ستاد فراجا صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با این سامانه، تمام پاسگاه‌های مرزی، یگان‌های انتظامی، کلانتری‌های سراسر کشور و بیش از ۳۰ هزار گشت انتظامی ثابت و سیار و حتی شناورهای دریابانی فراجا در شمال و جنوب کشور نیز بصورت شبانه‌روزی رصد خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به افتتاح مرکز پایش تصویری و مانیتورینگ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان گفت: با راه‌اندازی این مرکز، پایش تصویری شهر اصفهان به میزان ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

سردار اشتری، مرکز پایش تصویری فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان را یکی از بهترین مراکز پایش تصویری در سطح این استان برشمرد و گفت: با استفاده از این مرکز، گره‌های کور ترافیکی در شهرها و جاده‌های استان اصفهان مدیریت می‌شود و در مواردی هم که نیاز به حضور سریع پلیس در صحنه باشد، مجموعه پلیس اصفهان می‌تواند ماموریت‌های خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار