دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ابزارهای قوی دشمن برای تغییر فرهنگ، فضای مجازی است، ولی ما باید بتوانیم با وجود این فضا فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌ کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 27 June 2022

قدرت فرهنگ نسبت به سیاست و اقتصاد بالاتر است/ دشمن در حال مهندسی فرهنگی جامعه است

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آیین رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش البرز و رونمایی از سند راهبردی توسعه قرآنی البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: قدرت فرهنگ نسبت به سیاست و اقتصاد بالاتر است. فرهنگ قوی ضامن یک کشور است. اگر فرهنگ قدرتش را از دست بدهد بعد از مدتی سیاست و اقتصاد هم کارایی لازم را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ما سرمایه انسانی ارزشمندی داریم که با برنامه‌ریزی و تقویت فرهنگ می‌توانیم از این سرمایه در جهت رشد و اعتلای کشور استفاده کنیم، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب هم بسیار به اهمیت فرهنگ تأکید شده است که این موضوع توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی را دوچندان می‌کند.

این مسئول در ادامه به تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: معمار این سند مقام معظم رهبری است؛ این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۱ یک بار به تصویب رسید و در سال ۹۳ هم نسخه جدیدی از آن ارائه شد که در نسخه جدید به برش استانی سند مهندسی فرهنگی به‌عنوان یک تکلیف نگاه شده است.

وی به برش استانی سند مهندسی فرهنگی البرز نیز اشاره کرد و افزود: البرز دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های اقتصادی و کشاورزی است، اما در حوزه فرهنگ به‌واسطه شرایط خاص استان ضعف‌هایی وجود دارد که امیدواریم با بهره‌گیری از این سند بتوانیم بسیاری از این مشکلات را مرتفع کنیم.

عاملی بیان کرد: برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی استان باید از پراکنده‌کاری پرهیز کنیم و همکاری و هم‌افزایی را سرلوحه کارها قرار دهیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دشمن برای تغییر فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن در حال مهندسی فرهنگی جامعه است و متأسفانه تا حدودی هم در این حوزه موفق بوده است. حرمت‌شکنی و هنجارشکنی‌هایی که گاهی در جامعه دیده می‌شود از تلاش دشمنان برای تغییر فضای فرهنگی نشئت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: یکی از ابزارهای قوی دشمن برای تغییر فرهنگ، فضای مجازی است، اما ما باید بتوانیم با وجود این فضا فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌ کنیم. هدف مقام معظم رهبری استقرار تمدن نوین اسلامی است، این تمدن از منظر ایشان مؤلفه‌های دوران ظهور است، باید آن را دنبال و از ظرفیت فناوری‌های جدید برای کاهش فساد استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار