۶۰ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود در مدت چهار روز آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 26 June 2022

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به منظور اجرای تکالیف قانونی در راستای صیانت از کمیت و کیفیت منابع آب، مساحت ۲۶ هکتار از اراضی داخل بستر دریاچه سد زاینده رود را طی چهار روز با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی آزاد سازی کرد.
محمود چیتیان افزود: عملیات رفع تصرف و بازگشت به وضع سابق اراضی تصرف شده در محدوده‌ی روستای مشهد کاوه از توابع شهرستان چادگان اجرا شد.
وی گفت: دو مورد تخلف برداشت غیرمجاز آب در محدوده دریاچه سد زاینده رود در همین مدت شناسایی شد که با همکاری نیروی انتظامی، نسبت به توقیف ادوات برداشت غیرمجاز آب و انتقال ادوات به کلانتری اقدام شد.
چیتیان در رابطه با حجم ذخیره آب در مخزن سد زاینده رود افزود: میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۵۲ میلیون متر مکعب است و ورودی به آن ۳۱ متر مکعب بر ثانیه است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه خروجی سد زاینده‌رود با هدف تخصیص آب برای آبیاری باغات کشاورزان غرب از بامداد سی و یکم خرداد افزایش یافته است، گفت: آب برای کشاورزان غرب، ۹ روز از محل سد چم آسمان و ۷روز در شبکه‌های نکوآباد پیش بینی شده است.
وی افزود: این آب در شهر اصفهان جاری نخواهد بود.
سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تامین کننده آب محیط زیست، شرب، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت اسمی ۱.۲ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار