حسین محمود خانی :
مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو گفت: تا به امروز هیچگونه تسهیلات دولت را استفاده نکرده ایم و از دولت فقط میخواهیم که مجوزات لازم را به زودتر بدهند که فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 24 June 2022

به گزارش تابناک کردستان، حسین محمودخانی مدیر عامل و نایب رئیس شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو در نشست خبری با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: ما از سال ۱۳۸۹ کار اکتشاف معدن قره کند را شروع کرده ایم. در سال ۱۳۹۲ با اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صمت کردستان فعالیت خودرا شروع کرده و به خاطر رکود بازار سنگ آهن در سطح جهان فعالیت استخراجی را نداشتیم، اما خوشبختانه در طی دو سال گذشته فعالیت خوبی را داشته ایم.

محمود خانی افزود: به دلیل عدم وجود کارخانه فولاد ساز در کردستان مجبور هستیم بار خود را به استان‌های اصفهان، زنجان و دیگر استان‌های سطح کشور صادر میکنیم.

حسین محمود خانی بیان کرد: در استان کردستان ۳ کارخانه کنسانتره سازی وجود دارد و در استان زنجان ۱۲ کارخانه کنسانتره سازی موجود است که این در حالی است که پتانسیل معدنی علل الخصوص سنگ آهن استان کردستان ۳ برابر استان زنجان می‌باشد، یکی از دلایلی که سرمایه گذار رغبت زیادی ندارد که در استان کردستان سرمایه گذاری کند این است که متاسفانه در حوزه معدن باب شده که معدن دار هارا اذیت می‌کنند و باعث ایجاد موانع متفاوتی هستند و اگر این موانع ازبین برود تمامی منافع برای هر منطقه که درآن معدن وجود دارد می‌رسد.

مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو خاطر نشان کرد: در خصوص پرداخت حقوق دولتی، ما حقوق دولتی خود را در استان کردستان پرداخت خواهیم کرد و سالی نزدیک به ۲ الی ۳ میلیارد پرداخت می‌شود، که باید مسئولین استانی با درخواست‌ها و مطالبات خود تلاش کنند که این پول‌ها به استان نیز برگردد، ما نزدیک به ۸۰ درصد نیرو‌های خود را از بومی‌های منطقه جذب کرده ایم و غیراین نیروی‌های فنی هستند که پس از نبود همان نیرو‌ها در منطقه از غیر بومی‌های متخصص استفاده می‌کنیم.

محمود خانی اضافه کرد: در خصوص عمران و آبادانی منطقه نیز ما از همان سال‌های اول هم به معیشت مردم منطقه. بازسازی مسجد و مدرسه روستای قره کند و کمک له تحصیل دانش آموزان و عمران منطقه در حدتوان خود کمک کرده ایم.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو گفت: نزدیک به یک سال و نیم است که ما درخواست کارخانه کنسانتره سازی را داده ایم که متاسفانه هنوز هیچگونه حرکتی را ندیده ایم.

محمود خانی در خصوص گردش مالی این شرکت در داخل استان اشاره کرد: ما تمامی مالیات را در استان کردستان پرداخت می‌کنیم و تنها شرکتی بودیم که پیشنهاد داده و گله‌مند بودیم که چرا هیچگونه دفتر شرکت معدنی در داخل استان کردستان وجود ندارد؟!. به همین خاطر به امید خدا در آینده نزدیک دفتر خود را در سنندج راه اندازی میکنیم تا بستری بشود برای جوانان سنندجی که به کار و فعالیت مشغول شوند و تمامی گردش‌های مالی شرکت در داخل استان و شهرستان بیجار صورت می‌گیرد.
وی گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچگونه تسهیلات دولت را استفاده نکرده ایم و از دولت فقط میخواهیم که مجوزات لازم را به زودتر بدهند که فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

محمود خانی در ادامه نیز به معدن قلعه گاه اشاره کرد و گفت: معدن قلعه گاه تمامی اموراتش طبق قانون می‌باشد و کسانی که میخواهند در کار ما اختلالی به وجود بیاورند قصد تصاحب معدن را برای خود دارند و همچنین ما آمادگی کامل را برای به سرکار بردن اهالی روستا پس از شروع فعالیت معدن و کارخانه کنسانتره سازی موچش که قصد ساخت آنرا داریم، داشته و آماده هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار