سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی البرز گفت: بیش از پنج هزار تن گوشت مرغ منجمد در انبار‌های این شرکت در البرز ذخیره سازی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 21 June 2022

البرز در تولید گوشت مرغ خودکفا نیست/ مرغداری‌های البرز فقط حدود 12 درصد نیاز استان را برطرف می‌کنند

به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا راستگو گفت: البرز در تولید گوشت مرغ نه تنها خودکفا نیست بلکه به دیگر استان‌ها نیز وابستگی دارد به طوریکه تولیدکنندگان استانی فقط حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نیاز استان را تامین می‌کنند و مابقی نیاز از استان‌های معینی همچون گیلان، زنجان، قزوین و مازندران تامین می‌شود.

او گفت: به منظور حمایت از مرغداران استان طرح خرید گوشت مرغ منجمد از تولیدکنندگان به اجرا درآمده است.

راستگو گفت: پس از اجرای طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه ها، نرخ گوشت گرم مرغ هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شد، اما پس از چند روز با کاهش قیمت این محصول در بازار روبرو شدیمه فروش می‌رسد که این کاهش قیمت مرغداران را با ضرر مالی روبرو کرد، زیرا با این افزایش قیمت در بازار با مازاد گوشت مرغ در کشور مواجه شدیم.

او می گوید: در آغاز اجرای طرح مذکور، ابتدا با هیجانات بازار روبرو شدیم که افزایش تقاضا باعث کاهش عرضه گوشت مرغ در بازار شد، اما بلافاصله با تامین به موقع و آرامش بازار، با مازاد تولید مواجه شدیم؛ بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید مازاد تولید است.

راستگو گفت: به همین منظور به منظور حمایت از مرغداران با مصوبه کمیته نرخ گذاری استان که اعضای آن متشکل از نماینده جهاد کشاورزی استان، نماینده شرکت پشتیبانی امور دام و نماینده اتحادیه مرغداران گوشتی استان می‌باشد، قیمت مصوب خرید گوشت منجمد مرغ از مرغداران مشخص شد.

او گفت: هم اکنون این محصول با قیمت هر کیلوگرم ۵۱ هزار تومان از مرغداران در سردخانه خریداری می‌شود و شرکت پشتیبانی امور دام البرز گوشت‌های منجمد را در سردخانه‌های هدف خود ذخیره سازی می‌کند.

راستگو یکی از اهداف طرح خرید گوشت مرغ از مرغداران را حمایت از نژاد ایرانی آرین و راس دانست و گفت: البرز یکی از استان‌های پرورش دهنده مرغ‌های آرین و راس می‌باشد.

به گفته سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی البرز مرغ‌های آرین دوره پرورش کوتاهتری نسبت به نژاد‌های وارداتی دارد به طوریکه دوره پرورش این نژاد ۴۵ روزه می‌باشد و وزن استاندارد لاشه این نژاد یک کیلو و ۸۰۰ گرم می‌باشد که منجر می‌شود مرغداران بتوانند یک دوره پرورش بیشتری نسبت به دیگر نژاد‌ها جوجه ریزی داشته باشند.

در استان البرز حدود ۱۷۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحد‌ها در پروسه تولید هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار