تاکنون هیچ مورد مشکوکی از آبله میمون در اصفهان گزارش نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ 19 June 2022

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هیچ مورد مشکوکی از آبله‌میمون در اصفهان شناسایی نشده است گفت: البته انواع بیماری‌های پوستی مانند آبله مرغان که یک بیماری شایع است در جامعه وجود دارد و پزشکانی که تاکنون هیچ موردی از آبله میمون ندیده اند، ممکن است این موارد را مشکوک گزارش دهند.
پژمان عقدک افزود: در هفته‌های قبل موارد مشکوک بیماری از طرف پزشکان ارجاع داده شد و پس از نمونه‌برداری و آزمایش این موارد در سطح بالاتر، مشخص شد که نتیجه همه تست‌ها منفی است.
عقدک درباره نیاز به استفاده از ماسک در شرایط کنونی، گفت: تاکنون در هیچ‌یک از مصوبات ستاد کرونا که به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد، این موضوع مطرح نشده است که نیازی به استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس وجود ندارد و رعایت شیوه نامه‌ها که مهم‌ترین آن‌ها زدن ماسک است در مکان‌های جمعی همچنان باید ادامه یابد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرایط همه‌گیری کرونا را همچنان ناپایدار دانست و گفت: به همین علت همزمان با اعلام وضعیت روزانه مبتلایان و قربانیان کرونا در استان اعلام می‌شود که تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار