عبدالرضا روشن نژاد گفت: اجرای پروژه برای افزایش بهره وری آب در حال انجام بوده و سیستم های نوین آبیاری با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 13 June 2022
به گزارش «تابناک البرز» سرپرست سازمان جهاد کشاورزی البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حمایت از واحدهای تولیدی دام و طیور برای تداوم تولید در دستور کار قرار گرفته و تامین نقدینگی مورد نیاز برای نهاده ها در حال اجرا است.
عبدالرضا روشن نژاد افزود: اجرای پروژه برای افزایش بهره وری آب در حال انجام بوده و سیستم های نوین آبیاری با جدیت پیگیری می شود، امیدواریم بتوانیم اراضی البرز را به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز کنیم، البته احداث گلخانه ها را هم دنبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای در البرز راه اندازی شده است، اظهار داشت: برنامه جهاد کشاورزی در سال جاری احداث ۲ هزار هکتار گلخانه خواهد بود که در راستای بهره وری آب و استفاده بهینه از اراضی خرد کشاورزی استان انجام می شود.
روشن نژاد یکی از مهم ترین اهداف جهاد کشاورزی را جلوگیری از تغییر کاربری اراضی  دانست و تصریح کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۳۲ پروژه در بخش های آب، خاک، صنایع، گیاهی و دامی با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۶۷۹ نفر افتتاح می شود.
سرپرست جهاد کشاورزی البرز به تجلیل از ۵۱ نمونه بخش کشاورزی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه جشن برداشت گندم به عنوان نماد امنیت غذایی در نظرآباد برگزار می شود، در بخش دیگری گفت: امنیت غذایی در گرو افزایش بهره وری در کشاورزی خواهد بود.
روشن نژاد با تاکید بر اینکه مسئله مذکور با کشاورزی دانش بنیان محقق می شود، افزود: طرح های تحقیاتی برای تولید انواع بذور سبزی و صیفی، تحقیقات روی ارقام بادام و استفاده از کودهای زیستی دنبال می شود تا ارتقا کمی و کیفی محصولات را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: پس از قانون انتزاع، مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاها در البرز ایجاد شد و تعدادی از بازرسین صمت به مجموعه ما منتقل شدند، اقداماتی چون جلوگیری از قاچاق، احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و جلوگیری از عرضه محصول و کالا انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار