معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ۳۶۰ محموله انواع محصولات سبزی و صیفی امسال از البرز به کشورهای اوراسیا، روسیه و کشورهای عربی صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 13 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد تاج الدینی با اشاره به اینکه این صادرات در قالب چهار هزار و ۹۷ تن انواع محصولات سبزی و صیفی بوده است، گفت: کیفیت بسیار بالای محصولات سبزی و صیفی این استان باعث شده تا این محصولات با موفقیت به بازار هدف ارسال شود و اگر این توانمندی وجود نداشت شاید تولیدات این استان همچون خیلی از استان ها روی دستمان می ماند.

وی با بیان اینکه دانش بنیان کردن کشاورزی در البرز یکی از دلایل این موفقیت می باشد، اظهارداشت: مقام معظم رهبری نیز بر امنیت غذایی و دانش بنیان ها تاکید داشته اند که یکی از راه های رسیدن به امنیت غذایی داشتن کشاورزی دانش بنیان است که البرز پیش از این به دلیل استقرار مراکز تحقیقاتی در استان در این عرصه پیشرو بوده است.

وی یکی از دلایل بالا بودن میانگین عملکرد تولید محصول در واحد سطح در استان البرز را فعالیت های دانش بنیانی عنوان کرد و گفت: در وزارت جهاد کشاورزی هر استانی به یک نامی مشهور است و البرز به پایه ها و نهاده های تولید مشهور است.

تاج الدینی تولید نشاءهای گیاهی را یکی از فعالیت های دانش بنیان در بخش کشاورزی دانست و افزود: در سال حدود ۷۰۰ میلیون نشاء مکانیزه به صورت سفارشی در این استان تولید می شود که یکی از نشاءهای برند و معتبر، نشاء توت فرنگی می باشد که نشاءهایی سالم و عاری از ویروس می باشد.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز به تعاونی گلخانه داران توت فرنگی کمک کردیم که تولید و تکثیر نشاءهای سالم و عاری از ویروس را با تنوع ارقام داشته باشد.

حدود ۹ هزار هکتار از ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان البرز به کشت محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد.

در این اراضی تا مرز ۲۰۰ هزار تن در سال تولید انواع محصول سبزی و صیفی انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار