در حوزه سیاسی انتقادات بسیار شدیدی از مدیران دولت قبل وجود دارد و همه تلاش ها برای کنار گذاشتن آن ها است . در واقع این مدیران هر چه بیشتر در راس دستگاه بمانند ، انتقادات بیشتر می شود و کار کردن هم به مراتب سخت تر خواهد شد .
کد خبر: ۱۰۵۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 12 June 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند ماهی است که از شروع به کار دولت رئیسی می گذرد و مهمترین اقدام این دولت در حوزه داخلی را می توان جراحی اقتصادی و واقعی سازی قیمت ها عنوان کرد . این یک تصمیم کلان است که تصمیم سازان آن هم در همان سطح کلان هستند اما در کهگیلویه و بویراحمد ، کارگزاران دولت رئیسی متناسب با اعتبارات ، انتظارات و عملکردهای استانی سنجیده می شوند و مطمئنا در این مدت تا حدودی میزان توانایی و موفقیت آن ها مشخص شده است !
 یکی از نکات مهمی که در خصوص مدیران دولت رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد این است که هنوز برخی مدیران دولت قبل تغییر نکرده اند و یا اینکه برخی هم که تغییر کرده اند چندان موفق نبوده اند و به نظر می رسد این دو گروه به زودی از قطار مدیریت پیاده می شوند .
مدیرانی که ماندن شان نه به صلاح خودشان است نه دولت!
گروه اول که تغییر آنان به نظر حتمی می رسد ، مدیران بازمانده از دولت قبل هستند که علاوه بر موضوعات سیاسی معمول در تغییرات ، به شدت در حوزه تخصصی هم مورد نقد قرار دارند ! به عنوان نمونه یکی از مدیرانی که این روزها به شدت مورد نقد است ، مدیر عامل شهرک های صنعتی است که به نظر می رسد عملا ذهن وی به جای برنامه ریزی در حوزه تخصصی ، درگیر این انتقادات است !
در مورد مدیر عامل شهرک های صنعتی و دستگاه تحت مدیریت وی این روزها انتقادات بسیار زیاد است و حتی برخی اسناد در رسانه های محلی هم منتشر می شود . فارغ از اینکه تا چه میزان این اسناد و انتقادات واقعی باشند اما چند نکته مهم وجود دارد که مسئولین ارشد استان و خود این مدیر و دیگر مدیران با این شرایط بهتر است به آن ها توجه داشته باشند .
نکته اول اینکه در حوزه سیاسی انتقادات بسیار شدیدی از مدیران دولت قبل وجود دارد و همه تلاش ها برای کنار گذاشتن آن ها است . در واقع این مدیران هر چه بیشتر در راس دستگاه بمانند ، انتقادات بیشتر می شود و کار کردن هم به مراتب سخت تر خواهد شد .
نکته دیگر اینکه این مدیران شاید تنها راه به تعویق افتادن تغییر خود را معامله با دیگر حوزه های سیاسی از جمله نمایندگان مجلس ببینند ! چیزی که زمزمه های آن این روزها شنیده می شود ! حتی شنیده شده که برخی حاضر به انتصاب نزدیکان سیاسی نمایندگان در برخی مناصب دستگاه خود به بهای ماندن چند ماهه در پست مدیریت شده اند !
در خصوص این مدیران شکی نیست که صلاح خود مدیر و همچنین دولت ، تغییر است و همچنین هشداری است برای استادار که مدیرانی با این شرایط در لحظات آخر پتانسیل هر گونه معامله ای با نمایندگان را دارند !
مدیرانی که ماندن آن ها خیانت است!
گروهی دیگر از مدیران با توجه به شرایط چند ماهه گذشته ، وجود دارند که تا پایان تیرماه فرصت نهایی آن ها است و اگر در پایان این ماه در خصوص یک شاخص مهم نتوانسته باشند توان مدیریتی خود را اثبات کنند ،بی شک ماندنشان در مدیریت خیانت است !
طی چند ماه گذشته مسئولین ارشد استان از جمله استاندار ، معاونین و رئیس سازمان مدیریت از سرازیر شدن اعتبارات بسیار زیادی به سمت استان خبر داده اند اما در این بین یک نکته آزار دهنده وجود دارد و آن هم نبود برنامه ریزی و عدم توانایی برای جذب این اعتبارات از طرف برخی مدیران است !
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که تقریبا هر گام توسعه ای آن ارتباط مستقیمی با اعتبارات دولتی دارد و هر ریال اعتباراتی که برای آن تصویب می شود می تواند بخشی از عقب ماندگی های تاریخی اش را جبران کند لذا برگشت خوردن هر میزان از این اعتبارات در واقع عدم استفاده از فرصت است و هیچ گونه توجیهی هم قابل پذیرش نیست .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بارها در جلسات خواستار تلاش زیاد مدیران برای جذب این اعتبارات شده است و تاکید هم داشته که هیچ بهانه ای را برای عدم جذب این اعتبارات نمی پذیرد .
برخی دستگاه ها اعتبارات بسیار زیادی دارند که در حالت عادی تا پایان تیرماه به عنوان پایان سال مالی فرصت جذب آن ها را دارند از جمله ، راهداری ، آبفا ، نوسازی مدارس ، علوم پزشکی و بسیاری دستگاه های دیگر اما این دستگاه هایی که نام برده شد ، اعتبارت زیادی دارند و فرصت بسیار کم و اگر نتوانند برای جذب این اعتبارات اقدام عاجل و موثر انجام دهند بی شک ماندنشان در مدیریت نوعی خیانت به استان محسوب می شود .
البته آنگونه که رئیس سازمان مدیریت می گوید تا به حال استان نسبت به جذب اعتبارات کارنامه بسیار خوبی داشته است اما به نظر می رسد امسال حجم اعتبارات بسیار زیاد است و برخی دستگاه ها برنامه ریزی منظم و موثری برای جذب آن ها ندارند لذا هر اقدامی برای جذب این اعتبارات بسیار ضروری است .
حال باید منتظر ماند و دید در پایان تیرماه حتی در صورت تمدید مهلت جذب اعتبارات یا به عبارتی تمدید سال مالی ، کدام مدیران در جذب اعتبارات ناموفق هستند و البته باید به آن ها گفت "لطفا استعفا دهید " یا استاندار با اقتدار خواستار برکناری آن ها شود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار