در این‌ مقاله قصد داریم تا از تفاوت کامپوزیت و لمینت و بلیچینگ بگوییم. تا افراد با این سه روش بهتر و بیشتر آشنا شوند. در ابتدا به تعریف هر یک از این سه موضوع می پردازیم تا بهتر با مفهوم ان آشنا شوید.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 08 June 2022

بررسی تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

نقش کامپوزیت در تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

تفاوت کامپوزیت و لمینت و بلیچینگ زیاد می باشد. در ابتدا به تعریف کامپوزیت ها می پردازیم. کامپوزیت یک روش برای رفع عیوب ظاهری دندان ها می باشد. در این روش تمام عیب های ظاهری دندان را می توان پوشاند. کامپوزیت ها یک سری مواد دندان پزشکی می باشند که دندانپزشکان از آن برای پر کردن پوسیدگی دندان بیماران استفاده می‌ کنند. در این روش دندانپزشک با توجه به تخصص و تجربه خود مواد کامپوزیت را بر روی دندان افراد نصب می‌کند و فرم می دهد.

کل کامپوزیت دندان نهایت در دو جلسه به پایان می رسد. کامپوزیت ها رنگ‌ پذیری زیادی دارند. یعنی بعد از خوردن مواد غذایی رنگ دار و یا مصرف سیگار و قلیان این مواد به سرعت رنگ می گیرند. بعد از نصب کامپوزیت ها باید سالی چند بار پولیش دندان توسط دندانپزشک انجام گیرد.

کامپوزیت  نسبت به روش لمینت روشی ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. همچنین یک‌ مزیت عالی این روش نسبت به لمینت تراش نخوردن دندان ها می باشد. برای نصب کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان نمی باشد. بسیاری از افراد به دلیل تراش نخوردن دندان های شان تمایل زیادی به نصاب کامپوزیت دارند. زیرا مینای دندان وقتی از بین برود دیگر جبران ناپذیر می باشد و نمی تواند ترمیم شود. در بالا در رابطه با روش کامپوزیت صحبت کردیم‌ حال به تعریف لمینت می‌ پردازیم تا تفاوت ها بیشتر برای شما آشکار شود.

لمینت

همانطور که در بالا اشاره شد تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ‌ با هم زیاد می‌ باشد. لمینت یک روش زیبا کردن دندان می باشد که از‌مواد سرامیکی در مواد اولیه آن استفاده شده است. روند نصب لمینت  نسبت به کامپوزیت طولانی تر می باشد. همین زمان نصب یکی از تفاوت های بین لمینت و کامپوزیت می باشد. همچنین قیمت لمینت دندان بیشتر از قیمت کامپوزیت می باشد.

در این روش دندانپزشک بعد از آماده سازی دندان و تراش دادن مینای دندان، قالب گیری را انجام می دهد. سپس قالب را به لابراتوار ارسال کرده و در آنجا لمینت ها مطابق قالب ساخته می شود. مرحله نهایی نصب لمینت ها می‌ باشد که دندانپزشک باید با تبحر خاصی این کار را انجام دهد. لمینت ها نسبت به کامپوزیت ها از رنگ‌ پذیری کمتری برخوردار می باشند و در مقابل مواد غذایی رنگ دار کمتر تغییر رنگ‌ می دهند.

استقامت لمینت ها نیز‌نسبت به کامپوزیت ها بیشتر می باشد و در برابر فشار و ضربه مقاوم تر هستند. یکی از معایب لمینت ها ترمیم نشدن آنها می باشد. در صورت بروز هرگونه شکستگی‌ و آسیب و ترک دیگر‌نمی توان آن را ترمیم کرد و باید مجدد دندانپزشک لمینت دندان آسیب دیده را بسازد. لمینت ها طیف رنگی‌ زیادی دارند که فرد با توجه به نیاز و خواست خود می تواند هر کدام از طیف رنگی‌ که می خواهد را انتخاب کند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ در نحوه انجام آنها می باشد. هر کدام از این سه روش به گونه ای متفاوت انجام‌ می‌ گیرد. با توجه به طبیعی تر و نازک بودن لمینت ها می توان‌ گفت دندانپزشکان این روش را بیشتر به بیماران خود پیشنهاد می‌ کنند. اما باید در نظر داشت در روش لمینت دیگر راه بازگشتی وجود ندارد زیرا با تراش مینای دندان نمی توان مینای از دست رفته را مجدد بازسازی کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ‌ توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

بررسی تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

                                                 تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

بلیچینگ دندان

همانطور که میدانید تفاوت در لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ وجود دارد. بلیچینگ یک روش برای سفیدتر کردن دندان ها می باشد. اما لمینت و کامپوزیت علاوه بر سفید نشان دادن دندان ها عیوب ظاهری آنها را نیز برطرف می‌ کنند. دندان ها در اثر خوردن مواد غذایی رنگ دار مثل چای و قهوه و همچنین مصرف سیگار و قلیان به مرور زمان رنگ سفید خود را از دست داده و به رنگ‌ زرد نزدیک می شوند. حال یک روش عالی برای از بین بردن زردی دندان و سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان می باشد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ بسیار اساسی‌ می باشد. لمینت و کامپوزیت موادی هستند که بر روی دندان نصب می شوند، اما بلیچینگ دندان یک روش برای سفید کردن دندان است که هیچ تراشی بر روی دندان ها داده نمی شود. حتی از این روش در منزل نیز افراد می توانند استفاده کنند.  می توان گفت استفاده از بلیچینگ دندان سبب افزایش اعتماد به نفس فرد در حین خندیدن و یا صحبت کردن می شود. افراد زیادی هستند که دندان های زردی دارند اما نمی خواهند از لمینت و کامپوزیت برای تغییر ظاهر دندان های خود استفاده کنند.‌ بلیچینگ یک روش عالی برای این افراد می باشد که به راحتی و تنها در یک جلسه وبدون آسیب به دندان هایشان می توانند از دندان هایی سفید و جذاب بهره مند شوند.

در بالا تا حدودی به تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ پرداخته شد و تا حدودی از تفاوت های این سه روش آگاه شده اید.

بررسی تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

                                                           تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

با توجه به علم امروز دیگر داشتن دندان هایی زیبا و یک لبخند جذاب رویا نمی باشد. روش های زیادی به وجود آمده است که دندانپزشکان با بهره گیری از آنها می توانند دندان های فرد را تغییر دهند و جذابیت را برای آنها به ارمغان آوردند.  در حین صحبت و یا خندیدن دندان ها اولین شاخصه در صورت افراد می باشد که خود را نمایان می کنند. پس داشتن دندان هایی سفید و سالم و زیبا باید اولویت هر فردی باشد.

با استفاده از لمینت و کامپوزیت می توان عیوب دندان های افراد را به راحتی و با کمترین آسیب از بین برد. همچنین می توان ظاهر آنها را زیباتر از قبل کرد. همچنین در این دو روش رنگ دندان ها نیز به خواست و سلیقه فرد تغییر پیدا می کند. در روش بلیچینگ دندانپزشک می تواند در یک جلسه دندان هایی سفید چون برف را به فرد هدیه دهد. این روش هر چند بار یکبار نیاز به انجام مجدد دارد زیرا ممکن است دندان ها به مرور زمان دوباره زرد شوند و رنگ بگیرند.

در بالا تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ را گفتیم امید است بتوانید با بهره گیری از این مطالب انتخاب درستی در زیباتر کردن دندان های خود داشته باشید و بهترین تصمیم در این زمینه را بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار