استاندار خوزستان گفت: تولید گندم در خوزستان در سال زراعی جاری ۲۱ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 23 May 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در نشست معاون اقتصادی رییس جمهور با ائمه جمعه خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: دولت قبل تابستان گذشته برای تولید برق، آب پشت سدهای خوزستان را خالی کرد، و با وجود میزان آب اندکی که موجود بود تصمیم گرفتیم، گندم را با کمترین مصرف آب کشت کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری(مهر پارسال) تاکنون میزان بارندگی خوزستان ۲۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن بودهه و بخشی از دیم زارهای استان از بین رفت، با این وجود برداشت گندم ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در اسفند گذشته ۲۰ روز زمان داشتیم تا آب را برای مزارع گندم تامین کنیم که آب به صورت موجی از سد کرخه خارج شد و ۱۵۰ مترمکعب آب نیز در این مدت از سد دز به کرخه منتقل کردیم.

خلیلیان ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان خریداری شده که این میزان تولید، معادل تولید سال پر آبی است.

وی با تاکید بر اینکه این‌گندم نباید قاچاق شود افزود: ۹۰ درصد کشاورزان خوزستان گندم تولید می‌کنند، تا کنون ۵۰ درصد پول گندم و کلزا به کشاورزان داده نشده که در نامه‌ای که به رییس جمهور نوشتم درخواست پرداخت این مبالغ را داشتم.

خلیلیان درباره کشت شلتوک در خوزستان نیز گفت: برای شلتوک کاران چون امکان کشت ندارند دولت باید خسارت کشت نشدن را پرداخت کند.

استاندار خوزستان افزود: در حوضه آبی کرخه امکان کشت شلتوک نیست اما می توان سایر کشت‌ها را انجام داد.

برچسب ها: گندم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار