استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت آماده شدن برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات در اربعین امسال، اظهار کرد: کرمانشاه دروازه اصلی عتبات عالیات بوده و هست.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ 18 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، بهمن امیری مقدم در جلسه کمیته زیرساخت اربعین که با حضور معاونین عمرانی استان‌های همدان، کردستان و گیلان-استان‌های معین کرمانشاه- و مدیران تعدادی از دستگاه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه خدمت به زائرین بزرگترین توفیق است، اظهار کرد: باید شکرگزار باشیم که خدا توفیق خدمت به زوار امام حسین (ع) را به ما داده و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمرنگ شدن کرونا و پیش بینی استقبال از پیاده روی اربعین در سال جاری، گفت: برآورد می‌شود امسال قریب دو و نیم میلیون زائر از طریق استان کرمانشاه به عتبات سفر کنند و باید برای خدمت به این حجم از زوار آمادگی داشته باشیم.

امیری مقدم با بیان اینکه متاسفانه در گذشته پیگیری مناسبی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان برای خدمت به زوار اربعین انجام نشده و فرصت‌هایی از بین رفته، گفت: باید تلاش کنیم در فرصت باقی مانده تا اربعین با اقدامات مناسب و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز خدمات خوبی به زوار اربعین ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه بلحاظ راه جاده ای، فرودگاه و راه آهن ظرفیت‌های خوبی دارد و باید در کنار آن، دیگر زیرساخت‌ها را نیز برای خدمات رسانی به زوار اربعین فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید نیازمندی‌ها مشخص و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود، گفت: باید تقسیم کار صورت گیرد تا بتوانیم در فرصت باقی مانده بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهیم.

وی بر افزایش ظرفیت پارکینگ در مرز خسروی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی افزایش زوار، باید ظرفیت پارکینگ‌ها افزایش یابد.

امیری مقدم همچنین بر گازرسانی به مرز خسروی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت آستان قدس رضوی هم استفاده کنیم، گفت: باید نیازمندی‌ها مشخص و اعلام شود تا بتوانیم از کمک‌های آستان قدس رضوی هم برای رفع کمبود‌ها بهره بگیریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار