رئیس سازمان امور سینمایی کشور:
نشست رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور با هنرمندان و فعالان عرصه سینمای استان همدان پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس امام رضا (ع) مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 18 May 2022

نشست رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور با هنرمندان و فعالان عرصه سینمای استان همدان پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس امام رضا (ع) مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.

 

به گزارش تابناک همدان از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در ابتدای این جلسه مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه همدان در عرصه فرهنگی و هنری جزو استان‌های سرآمد است؛ گزارشی از وضعیت فعالیت های هنری و سینمایی در استان ارائه کرد.


در ادامه جلسه بابک رضاپور و حسن کوثری به عنوان سینماگران پیشکسوت، مهدی قره‌خانی نژاد به نمایندگی از مدیران سینماهای استان، محمدرضا رهبر رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی همدان، مجید خاکسار مدیر آموزشگاه سینمایی، داوود ابراهیمی نماینده شرکت‌های تولید فیلم، علی الفت نماینده خانه مستند همدان، جواد وفایی نماینده عکاسان، امید وفایی نمایندگان دفاتر انجمن سینمای جوانان،جواد صالحی مدیر سینما آزادی تویسرکان و امیر شمخانی از اعضای خانه سینما به بیان دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و در ادامه رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور پاسخگوی موارد مطرح شده بود.


محمد خزاعی در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه برنامه‌های سازمان سینمایی کشور فعالیت های سازمان بر اساس عدالت محوری، قانون‌گرایی و استانداردسازی برنامه‌ریزی می‌شوند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به همه همکاران در بخش‌های مختلف سازمان ابلاغ شده که به استان‌ها نگاه ویژه ای داشته باشند.


محمد خزاعی با تأکید بر سیاست ها و راهبردهای دولت سیزدهم در بخش های فرهنگی و سینمایی با تاکید بر رویکرد عدالت فرهنگی ؛ توجه به توسعه زیرساخت ها، کشف استعدادها، اهتمام به ظرفیت های بومی و مناطق و ایجاد شرایط عادلانه برای رشد و کشف سینماگران مستعد استان‌ها و شهرستان ها را از مهم ترین دغدغه های سازمان سینمایی عنوان کرد و افزود: همدان از یک قرن پیش صاحب سالن سینما بوده و در حوزه های گوناگون تمدن، فرهنگ ، هنر، ایثار و شهادت سابقه درخشانی دارد.


وی ادامه داد: استان همدان در زمینه دفاع مقدس، مدافعین حرم و دفاع از ولایت و دینمداری تاریخ و جایگاه درخشان و پر افتخاری دارد و سرشار از مشاهیر علمی، فرهنگی، شهدای والامقام و جانبازان و ایثارگران بزرگوار و سرمایه های سینمایی و هنری است.


وی تصریح کرد: سفرهای استانی از همدان آغاز شده و هر هفته به یک استان سفر خواهیم کرد؛ برای پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده در استان‌ها هم کمیته پیگیری سفرهای استانی در سازمان تشکیل می‌شود.


خزاعی یکی از شاخصه های دولت انقلابی، را اقدام جهادی دانست و افزود: بیشتر دغدغه‌های مطرح شده در این نشست در چند بخش تقسیم بندی می‌شود که مهمترین آن تقویت زیرساخت‌هاست و بخش دیگری از مسائل، به امکانات و بهبود شرایط دفاتر انجمن سینمای جوان مربوط است.


رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور، انجمن سینمای جوانان بازوی توانمند اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و تأکید کرد: دفاتر انجمن ظرفیت قابل توجهی دارند و می‌توانند در برگزاری برنامه‌ها و جشنواره ها مشارکت کنند. نکته دیگری که در انجمن سینمای جوانان ایران پیگیری می‌شود بحث فیلم اولی هاست که سهمیه در انجمن سینمای جوان خواهند داشت. ما به دنبال کشف استعدادهای جوان در شهرستان‌ها هستیم و انجمن سینمای جوان در این زمینه فعال است.


وی خاطرنشان کرد: بحث دیگری که انجمن در دستور کار خود قرار داده، آموزش آنلاین است که علاقمندان در دوره افتاده نقاط کشور هم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.


علاوه بر این، راه اندازی پلتفرم فیلم‌های کوتاه و مستند برنامه دیگری است که در انجمن سینمای جوانان انجام خواهد شد.


خزاعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، شورایی تشکیل شده که طرح‌های ارسالی از استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار مناسبی برای طرح‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.


وی اقتصاد انیمیشن را یکی از بخش‌های مورد توجه سینمای ایران دانست و گفت: انیمیشن متکی به جریان مرکزی کشور و پایتخت نیست و هنرمندان سراسر کشور می‌توانند در این رشته فعالیت داشته باشند.


رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور درخصوص برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم گفت: در حال حاضر سه استان متقاضی برگزاری جشنواره این هستند و در صورت استقبال استان، همدان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی میزبانی جشنواره مطرح خواهد شد.

سینمای دفاع مقدس از موارد دیگری بود که خزاعی مورد تأکید قرار داد و گفت: فیلم مستند از زندگی شهدای شاخص همدان ساخته خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: تولید فیلم سینمایی سردار شهید همدانی در دستور کار قرار گرفته و فیلم سینمایی از زندگی این شهید بزرگوار ساخته می‌شود.


در پایان این مراسم از مجید مرادی عکاس جانباز و عبدل امیر عراقی عکاس و فیلمساز جانباز و ایثارگر همدانی تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار