اینک با گذشت بالغ بر یک دهه شرایط برای احیا این کارخانه مهیا و انتظار می رود با رفع موانع و ورود سرمایه گذار این ظرفیت مهم وارد چرخه ی تولید شده و اشتغال منطقه را رونق ببخشد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 18 May 2022

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::ضعف زیرساخت ها(راه) و نبود اراده پیگیر مهمترین عامل مستتر ماندن ظرفیتها و عدم سرمایه گذاری در این منطقه بوده است.

کارخانه سیمان آبدانان یکی از این ظرفیت‌ها است که در سال 1386 مجوز احداث آن اخذ و در اردیبهشت ماه سال 1390 در زمیني به گستره ۵۰ هکتار در منطقه مورموری از توابع شهرستان توسط عزتی نماينده وقت مردم در مجلس شوراي اسلامي کلنگ زني و پيمانکار و سرمايه گذار آن نيز مشخص و تسهيلاتي را نيز جهت انجام پروژه از دولت دريافت كرد. اما دیری نپاید که موانع ای از قبیل مشکل زیست محیطی و اشباع سیمان در کشور در آن مقطع سد راه شد تا پیمانکار به وعده هایش عمل نکند و این ظرفیت مهم همچنان بلقوه و کلاف اشتغالزایی سردرگم باقی بماند .

اینک با گذشت بالغ بر یک دهه شرایط برای احیا این کارخانه مهیا و انتظار می رود با رفع موانع و ورود سرمایه گذار این ظرفیت مهم وارد چرخه ی تولید شده و اشتغال منطقه را رونق ببخشد.

به گفته فرماندار آبدانان احداث کارخانه سیمان آبدانان یکی از مطالبات دیرینه و اشتغال محور منطقه است که دارای موقعیت مناسب، فراهم بودن زیرساختها، مرغوبیت سنگ منطقه و بازگشایی آزاد راه پل زال مورموری در آینده زمینه را برا ترغیب سرمایه گذار مهیا کرده است.

یداله حاتمی ضمن اشاره تلویحی به پای کار آمدن سرمایه گذار می گوید دولت در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال شرایط را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در صنایع مختلف از هر نظر فراهم خواهد کرد.

وی مهمترین مزیت اینگونه صنایع را بهره برداری با کمترین زمان ممکن عنوان و خاطرنشان می کند با آمدن سرمایه و مشخص شدن سرمایه گذار کارخانه مورد نظر ظرف مدت یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس محاسبات به عمل آمده این کارخانه می تواند سالانه يك ميليون تن توليد سيمان کشور را تولید و زمینه را برای اشتغالزايي ۳۵۰ نفر مستقيم و سه هزار نفر غيرمستقيم فراهم که تحولی مهم در بخش اشتغال منطقه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار