یادتان نرود که این مردم هشت سال جاودانه در مقابل حرامی های بعثی قد برافراشته ،مردانه ایستادند تا شما بمانید ،انصاف ومروت نیست که اینک هجوم ریزنقش های همان کشور ،آنان را وادار به جلای خاک کند !
کد خبر: ۱۰۴۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 18 May 2022

تابناک ایلام ، علی اصغر اسدی :: سالهاست پدیده ای نوظهور و مخرب زیست محیطی میهمان استان مرزی کشور شده است ،پدیده ای به نام ریزگردها یا گردوخاک که با آمدنش از کشور همسایه ،نفس مردم را به بند می کشد.

پدیده ای که تصور ابتدایی ما از آمدنش میهمانی موقتی بود ،اما اینک که حضور دائمیش را در کنار خود لمس می کنیم ،برایمان جا افتاده است که اینک او میزبان است و شاید بزودی موقت بودن حضور ما در این استان ناامن شد از حضورش محقق شود.

آری ! نابسامانی ساختار قدرت همسایگان عربمان و قلدری اردوغان فاشیست در اجرای ابر پروژه های سد سازی حسابی محیط زیست انسانی و جانوری را نقره داغ کرده است .

خشک شدن تالاب های کشور همسایه بر اثر قطع حقابه رودخانه های مرزی از سوی ترکیه به فرسایش خاک و شکل گیری چشمه های گردو غبار در کشور عراق منجر شده است .

با هر وزش بادی به سمت مرزهای غربی ،ساعاتی بعد سرو کله گرد وخاک در استان ایلام و دیگر استان های همسایه پیدا می شود .

شاید به ظاهر ما به حضورش خو کرده ایم ،اما و اما باید یادمان باشد ،زنگ‌ خطر مرگ محیط زیست انسانی و جانوری و بیابانی شدن ایلام به صدا درآمده است و غیر قابل سکونت شدن برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست .

اینکه دستگاههای مرتبط برای کاهش آسیب های ناشی از آن ،تصمیم تعطیلی مراکز آموزشی و تاخیر در کار ادارات اتخاذ می شود ،صرفا یک مسکن موقتی است و لاجرم باید برای درمان این بیماری طرحی جدی و فوری ریخت .

اینکه عده ای مسیول و نماینده در آن بالا بنشییندو برای زندگی مردم طرح های رنگی بیاندازند و قوت مردم را در زدو بندهای سیاسی به گروگان بگیرند نشد مدیریت !

مدیریت شهروند مدارانه و مردم‌سالارانه چیزی جز تامین مطالبات و دفع دغدغه های مردم و برنامه ریزی کاری تحول گرایانه به نفع زندگی مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور نیست .

مسیولین از صدر تا ذیل منتخب مردمند و باید مردم تعیین کننده مشی مدیریتی آنان بر اساس اصول قانون اساسی کشور باشند،اما آنان نقش ها را فراموش کرده و بی خیال طرح هایی را می ریزند که اصلا با مرام مدیریت مردم‌سالارانه هیچ سنخیتی ندارد و باخواست ملت فرسنگ ها فاصله دارد.

تو گویی این زمانه تمامی فاکتورها و قرار دادها اثر خود را از دست داده و نقش ها جابجا شده اند ،در حالیکه صاحبخانه باید برای تغییر نقشه ملک خود تصمیم بگیرد،اما این مستاجر است که دکوراسیون و نقشه و نمای ساختمان را با هم تغییر داده به گونه ای که صاحب ملک دیگر ملک خود را هم نمی شناسد!

آقایان مسئول بی خیالی که تلخی و سختی زندگی مردم را هرگز لمس نکردید،اینجا در جدار مرزی ۴۳۰کیلومتری که روزگاری جانشان را سپر کردند تا خاک این سرزمین از کف نرود ،اینک زیر خروارها خاک در حال دفن شدن هستند !

این مردمانی که صرفا در قاب سخنرانی ها و سفرهای مقامات ، رشادت و سرافرازی و دینشان بر گردن مسیولین نظام جلوه گری می کند ،سهمشان از انقلاب و نظام یک‌ زندگی ساده و بی خطر است .

یادتان نرود که از همین خط مرزی که این غارتگر سلامت محیط زیست وارد می شود،هنوز استخوان های بی نامی خوابیده است که روزگاری برای دفاع از جان و اعتبار این مردم از بهترین داشته خود گذشتند !

اگر قدری قدرشناسی در مرامتان نهفته باشدباید یادتان نرود که پایه های صندلی مدیریت شما بر روی این ۴۳۰کیلومتر مرز رشادت و پایمردی های مردمان این سامان و استخوان های نجیب بی نام و نشان قرار دارد .

یادتان نرود که این مردم هشت سال جاودانه در مقابل حرامی های بعثی قد برافراشته ،مردانه ایستادند تا شما بمانید ،انصاف ومروت نیست که اینک هجوم ریزنقش های همان کشور ،آنان را وادار به جلای خاک کند !

آنگاه که خاک به عمق کشور رسید و بر عرق شرمتان نشست ،پاک کردن عرق قدری دشوارتر خواهد شد !!/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار