پرویز فتاح:
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توجه به میراث فرهنگی و موزه‌ها را از الزامات اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت: بنیاد توسعه و تقویت این بخش را به عنوان فصل مشترک و رمز وحدت بین همه مردم را در کنار فعالیتهای اقتصادی و تولیدی خود مورد اهتمام دارد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷ 18 May 2022

«سید پرویز فتاح» در آئین افتتاح مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی یزد، با بیان این‌ که موزه نور و روشنایی یزد با پیشرفته‌ترین مدل روز مرمت و بهسازی شده است، افزود: این موزه سند هنرمندی ایرانیان و بخشی از مکتب هنر اصیل است.

وی از نمایش بالغ بر ۲۳۰ اثر تاریخی هنری در این موزه، تصریح کرد: آثار به نمایش گذاشته شده ثابت نیست و آثاری از خزانه نیز به مرور زمان برای نمایش به موزه منتقل می‌شود.

فتاح افزود: این موزه، یک موزه بی بدیل در استان یزد است که با همکاری مسئولان استان برای گردشگران مهیا شده است و نباید جامعه را دو قطبی و به این نحو که اماکن فرهنگی فقط مختص افراد خاصی است، ایجاد کنیم.

وی بر لزوم انجام اقداماتی به عنوان فصل مشترک همه مردم و با رمز ایجاد وحدت تاکید کرد و گفت: اساس این اقدامات باید نگاه مردم باشد هرچند که گاهاً بدسلیقگی می‌کنیم و این بدسلیقگی‌ها زیبنده انقلاب و اسلام نیست.

رئیس بنیاد مستضعفان از آمادگی بنیاد برای ایجاد موزه فرش ایران در کشور خبر داد و اظهار کرد: اگر استان یزد بنای خوب و استانداردی در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بگذارد، ما حاضریم موزه فرش ایران را در این استان بنا کنیم.

این مسئول از تراز بالای موزه‌های بنیاد یاد کرد و گفت: موزه فرش را هم در تراز ایران و با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی یزد راه‌اندازی می‌کنیم.

فتاح با تاکید بر لزوم حفاظت از آثار فاخر تاریخی، از بازسازی بنای موزه روشنایی یزد در تراز یزدیها سخن گفت و اظهار کرد: باور داریم در تراز یزد یعنی در تراز همه دنیا چرا که یزد آیینه جهان نماست.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان از تداوم فعالیتهای بنیاد در زمینه ایجاد موزه‌ها در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی این بخش خبر داد و تاکید کرد: چنین اقداماتی فراجناحی و فقط برای مردم است و نباید به آن نگاهی سیاسی داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار