کد خبر: ۱۰۴۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 17 May 2022

استاندار گیلان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و مدیریت آب، از کشاورزان خواست شخم نهایی و نشاء شالیزار‌های خود را در این هفته به پایان برسانند.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای حفاظت از منابع آب گیلان گفت: با توجه به مدیریت آب در استان ، لازم است همه کشاورزان و برنجکاران در مدت یک هفته، عملیات شخم نهایی، آماده‌سازی کامل و نشاء شالیزار‌های خود را به پایان برسانند.

وی همچنین بر ضرورت پیش‌بینی‌های لازم فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مربوط برای رفع مشکلات آب رسانی برای اهالی بالادست و اتخاذ تصمیمات فوری تأکید کرد.

استاندار گیلان گفت: فرمانداران و فرماندهان قرارگاه‌های جهاد در حوزه‌های کار خود، باید وظایف‌شان را به درستی انجام دهند تا رضایت عموم مردم جلب شود.

دکتر اسدالله عباسی افزود: نباید اجازه دهیم زمین‌های کشاورزی، تغییر کاربری داده شود بلکه باید با برنامه‌ریزی صحیح، مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب، محصول برنج در زمین‌های حاصلخیز استان کاشته شود.

تعامل، همکاری و هم‌افزایی همه نهاد‌ها، اطلاع‌رسانی شایسته و به‌موقع به کشاورزان، برگزاری مستمر نشست‌های تخصصی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و بازدید میدانی مدیران از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آن‌ها تأکید کرد.

در این نشست که فرمانداران گیلان هم بصورت ارتباط تصویری حضور داشتند ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب و مدیرکل هواشناسی استان، آخرین پیش بینی‌های جوی را ارائه کردند

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار