همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری ۸۷ برنامه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در سطح استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها بر اساس روزشمار هفته میراث فرهنگی تدوین شده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 17 May 2022
۸۷ برنامه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در سطح استان همدان برگزار خواهد شدمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری ۸۷ برنامه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در سطح استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها بر اساس روزشمار هفته میراث فرهنگی تدوین شده است.

به گزارش تابناک همدان، علی مالمیر در خصوص ابلاغ ثبت ملی عرصه و حریم همدان گفت: اخیرا عرصه‌ای که به عنوان عرصه پیشنهادی ثبت جهانی در شهر همدان مطرح است در قالب محور تاریخی شهر همدان ثبت ملی شده و ابلاغیه آن نیز ارسال شده و به علت بنا‌های ارزشمند فراوانی که در این حریم است، ۱۰۹ حریم مصوب ثبت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره کرد: گنبد علویان در فهرست آثار جهان اسلام طی هفته میراث فرهنگی ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس روزشمار ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی ۸۷ برنامه برای هفته میراث فرهنگی در استان همدان تدارک دیده شده که مهم‌ترین برنامه بزرگداشت ثبت جهانی گنبد علویان در میراث جهان اسلام است.

مالمیربا بیان اینکه بزرگداشت یک سده باستان شناسی در محوطه تاریخی هگمتانه برگزار خواهد شد، افزود: علاوه بر برپایی نمایشگاه کاوش‌های انجام شده در هگمتانه، کتاب کاوش‌های دکتر صراف در خصوص ۱۱ فصل کاوش که منتشر شده رونمایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فم تور (آشناسازی فعالان گردشگری) معرفی استان همدان نیز طی سال قبل به علت کرونا برگزار نشد، اظهار داشت: بخش اول این برنامه از امروز با دعوت از تورگردانان و فعالان گردشگری کشور آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار