رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه دارو و درمان پارسال از سوی این جمعیت در نقاط مختلف کشور پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 17 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، وحید سلیمی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه تجلیل از داوطلبان، امدادگران، جوانان و مربیان برتر جمعیت هلال احمر استان مرکزی به مناسبت یکصدمین سالگرد جمعیت هلال احمر و گرامیداشت هفته هلال احمر در اراک، افزود: اعتبار مصوب امسال این بخش سه هزار میلیارد ریال است که امید است این میزان تخصیص یابد.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر بویژه داوطلبان در دوران شرایط کرونایی خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کردند و جای شکر و تقدیر دارد که با تلاش خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران، شیوع کرونا در کشور کنترل شده است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: استفاده از ظرفیت داوطلبان و سازمان دهی در برنامه‌های مختلف بویژه پروژه‌های محرومیت زدایی از ماموریت‌های اصلی این سازمان است.
سلیمی اظهار داشت: چهار سال است که سازمان داوطلبان طرح نذر آب را با هدف کاهش تنش‌های آبی در مناطق محروم اجرا کرده و با توفیقات خوبی همراه بوده است.
وی گفت: در این راستا از ظرفیت داوطلبان برای آبرسانی و احیای قنوات و توزیع و نصب دستگاه‌های تصفیه آب بهره‌گیری شده و در کنار این طرح کاروان سلامت نیز در مناطق محروم به خدمات رایگان پرداخته‌اند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور افزود: ۹۰ درصد از طرح‌هایی که جمعیت هلال احمر در دستور کار خود دارد، با مشارکت مردم و خیران انجام می‌شود.
سلیمی بیان کرد: حدود ۲ میلیون نیروی داوطلب غیرمستمر و ۷۰۰ هزار داوطلب فعال در جمعیت هلال احمر کشور به ثبت رسیده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: یک قرن از خدمات ماندگار جمعیت هلال احمر در ایران می‌گذرد و روز به روز خدمات این جمعیت و همراهی آن با مردم مشهود و ملموس‌تر شده است.
بهنام نظری افزود: کمک به هم‌نوع از تاکیدات دین مبین اسلام است و این مهم در جمعیت هلال احمر به خوبی به ظهور رسیده است.
وی بیان کرد: ایران در بحث مخاطرات طبیعی جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و در طول سال‌های گذشته، انواع مخاطرات طبیعی را تجربه کرده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: روحیه خدمتی در جمعیت هلال احمر انقلابی و بسیجی است.
نظری عنوان کرد: استان مرکزی در بحث مواجه و مقابله با حوادث طبیعی کشور جزو استان‌های پیشرو است.
وی گفت: خدمت رسانی و امداد و نجات در جمعیت هلال احمر بابد به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: نیروهای توانمندی در جمعیت هلال احمر این استان وجود دارد که همواره همه تلاش خود را برای ارائه خدمات به مردم به کار گرفته‌اند.
عبدالکریم شعبان زاده افزود: این جمعیت ۱۳ پایگاه فعال دارد و حدود ۱۵ هزار نیروی داوطلب در این جمعیت مشغول خدمت‌رسانی هستند و ۲۵۰ خانه هلال در استان مرکزی نیز ایجاد و فعال است.
وی بیان کرد: سال گذشته این جمعیت ۶۵۰ حادثه را امدادرسانی و به سه هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه کرد و ۵۰ میلیارد ریال نیز خدمات حمایتی از سوی این نهاد به بیماران نیازمند توزیع شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۰ هزار بسته حمایتی با کمک خیران تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده، توزیع شد.
شعبانزاده افزود: داروخانه این جمعیت در بحث تامین داروهای کم‌یاب رتبه اول کشور را دارد.
در این مراسم از داوطلبان، امدادگران، جوانان و مربیان برتر جمعیت هلال احمر استان مرکزی با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور و استاندار مرکزی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار