رئیس هیئت دو و میدانی ابرکوه با اشاره تحول چند سال اخیر این رشته ورزشی در شهرستان،‌ فقدان زیرساخت‌ها را مهمترین مانع دوندگان ابرکوهی برای رسیدن به عناوین کشوری ذکر کرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 17 May 2022

«محمدرضا فلاح زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن گلایه از کمبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای ورزش دو و میدانی در ابرکوه، اظهار کرد: یکی از نیازهای ورزش حرفه‌ای، علاوه بر داشتن حامی مالی، وجود زیرساخت‌های استاندارد است که وجود آن می‌تواند به بروز و ظهور استعدادهای ورزشی کمک کند لذا فقدان این زیرساخت‌ها موجب دور ماندن ورزشکار از محیط حرفه‌ای و در نتیجه جا ماندن از رقابت‌های ملی و بین‌المللی می‌شود.

وی با بیان این که داشتن ورزشکاران حرفه‌ای نیازمند سخت‌افزارهای استاندارد است، افزود: اگر ابرکوه زیرساخت‌های مناسب از جمله پیست یا سالن تخصصی دو و میدانی، مربی حرفه‌ای و سالن بدن‌سازی داشت قطعاً شاهد حضور دوندگان مستعد ابرکوهی در عرصه‌های کشوری بودیم، هر چند تاکنون دو و میدانی‌کاران ابرکوهی دست‌خالی از مسابقات استانی بازنگشته و دارای 17 عنوان مهم طی سه سال گذشته هستند.

فلاح زاده ادامه داد: هیئت دو و میدانی ابرکوه پس از انفعال طولانی قریب به 40 سال، در سال‌های اخیر دچار تحولاتی عظیم شده و تعداد دوندگان این رشته از حدود 15 نفر به 200 نفر رسیده و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان ساماندهی شده‌اند.

رئیس هیئت دو و میدانی ابرکوه تاکید کرد: با توجه به این که این رشته پر از استعداد است و تاکنون چندین اعزامی به مسابقات کشوری هم داشته‌ایم، مسئولین باید نیم‌نگاهی به این ورزش پایه و مادر داشته باشند تا بتوانیم آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

فلاح زاده عنوان کرد: دوندگان ابرکوه در مسابقات استانی رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در مواد 100، 200، 800، 1500، 3 هزار، 6 هزار و 8 هزار متر صاحب 9 عنوان قهرمانی، در رده سنی جوانان و مواد 800، 1500، 3 هزار، 6 هزار و 8 هزار متر صاحب پنج مقام نایب‌قهرمانی و در رده سنی نوجوانان و جوانان در مواد 3 هزار، 6 هزار و 8 هزار متر سه مقام سومی را به نام ابرکوه ثبت کردند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ورزش ، ابرکوه ، امکانات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار