طبق مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، حقوق بازنشستگان نیز افزایش می‌یابد که بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی، می‌بایست مراحل اداری خودش را طی می‌کند تا بازنشستگان کارگری نیز بتوانند از افزایش حقوق بهره‌مند شوند
کد خبر: ۱۰۴۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 17 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر گفت:

طبق مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، حقوق بازنشستگان نیز افزایش می‌یابد که بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی، می‌بایست مراحل اداری خودش را طی می‌کند تا بازنشستگان کارگری نیز بتوانند از افزایش حقوق بهره‌مند شوند.

نصرالله دریابیگی با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب، کارگران در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و پس از آن در دوران سازندگی، تلاش‌های جامعه کارگری زبانزد خاص و عام بود، به خبرنگار ایلنا گفت:

همان کارگران که امروز جامعه بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند، در شرایط سختی زندگی می‌کنند و کسی تلاش‌های و زحمات آنان را به یاد نمی‌آورد.

وی با اشاره به مشکلاتی که اکنون جامعه کارگری و بازنشستگان با آن روبرو هستند، گفت: این در شان کشور نیست که کارگران و بازنشستگانی که برجسته‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب و احیای دوران پس از پیروزی داشتند، در بدترین شرایط معیشتی به سر برند.

رییس کانون بازنشستگان استان مازندران با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی با شعار حمایت از فقرا، مستضعفان، کارگران، محرومان و تحقق عدالت پیروز شد، گفت: قرار نیست کوخ‌نشینانی که بنیانگذار انقلاب یک موی آنان را به کاخ‌نشینان نمی‌داد، امروز آنچنان در سختی و مشکلات به سر برند که از زندگی سیر باشند و بدترین شرایط ممکن را تجربه کنند.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی تورم و گرانی شدت یافته و توان کنترل بازار و مدیریت قیمت‌ها نیز وجود ندارد، گفت: سبد هزینه خانوار بالای ۱۲ میلیون تومان است، در حالی که کارگران و بازنشستگان مشکلات شدید درمانی و معیشتی دارند. آموزش در جامعه کارگری مغفول مانده، درحالیکه بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، آموزش باید رایگان باشد و بسیاری مزایای دیگر که حق قانونی هر ایرانی است و قانون اساسی آن را به رسمیت شناخته، فراموش شده است.

دریابیگی با اعلام اینکه امروز هر بازنشسته حداقل یک فرزند بیکار در خانه دارد که باید مخارج او را بدهد، گفت:

مقام معظم رهبری بارها بر توجه به کارگران و بازنشستگان تاکید کردند اما وضعیت امروز بازنشستگان نشان می‌دهد که مسئولان توجه لازم را به فرمایشات رهبری ندارند. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار