در سال گذشته 530 مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، 1362مورد اخطار و 830 مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها 18 مورد تجمع دسترسی ها صادر و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اعمال قانون گردید
کد خبر: ۱۰۴۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 16 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، مهندس جهانیان بااشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است ، اظهار داشت : مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد .

مهندس جهانیان بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه های استان تاکید کرد و گفت : ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم ، ایمنی راه های مازندران را به خطر می اندازد.
وی ضمن تاکید بر ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های این استان عنوان نمود: سازه های غیرمجاز در حریم راه های مازندران شناسایی و در سال گذشته 530 مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، 1362مورد اخطار و 830 مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها 18 مورد تجمع دسترسی ها صادر و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اعمال قانون گردید.
وی با اظهار این که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد ، اظهار داشت : حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره كل اقدام نمایند.
گفتنی است به استناد ماده 17 قانون ایمنی راهها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیواركشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های كشور و در طول كنارگذرهائی كه وزارت راه و شهرسازی احداث نموده یا مینماید و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون كسب مجوز از وزارت مذكور ممنوع میباشد .

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار