فرماندار شهرستان پیشوا با تأکید بر این که هیچ واحدی نانوایی حق افزایش قیمت نان سنتی را ندارد اظهار داشت: سهمیه آرد آن دسته از واحدهای نانوایی متخلف که اقدام به افزایش قیمت، فروش اجباری و تعطیلی بدون هماهنگی کنند قطع شده و در صورت تکرار تخلف مجوز فعالیت آنان باطل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 16 May 2022

به گزارش تابناک تهران، ابراهیم تاجیک‌نوری روز دوشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با تأکید رئیس جمهوری و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استانداری تهران، هیچ واحد نانوایی سنتی حق افزایش قیمت نان به بهانه اصلاح قیمت برخی از کالاهای اساسی پس از اجرای طرح مردمی کردن توزیع ارز ترجیحی ندارند.

وی افزود: با اجرای طرح اقتصادی دولت در هدفمندی یارانه‌ها و مردمی کردن توزیع ارز ترجیحی و اصلاح قیمت برخی از کالاهای اساسی، طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف به ویژه حوزه فعالیت نانوایی‌ها از هفته گذشته در دو نوبت صبح و عصر و پشتیبانی دو گروه شبانه در مناطق مختلف پیشوا آغاز شده و اثرات آن در توزیع مناسب کالاها و کشف مقادیر زیادی آرد و کالاهای اساسی احتکار شده نمایان گردیده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که نظارت بر آن در دستور کار جدی بازرسان به ویژه قرارگاه بسیج اصناف شهید امانی فرار دارد، نظارت بر فعالیت نانوایی‌های سنتی است که با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و نگرانی مردم از افزایش قیمت نان و لزوم تثبیت آرامش به منظور اطمینان خاطر بخشیدن به شهروندان بابت عدم تغییر قیمت، با هر گونه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و تشویش اذهان عمومی برخورد قاطع و جدی می‌شود.

تاجیک‌نوری اظهار داشت: با توجه به اختیاراتی که استانداری تهران به فرمانداران در حوزه آرد و نان در خصوص کسر و یا افزایش سهمیه آرد داده، با واحدهایی که تخلفات متعدد داشته و نسبت به تغییر رویه خود اقدام نکنند، برخورد جدی از کسر و قطع سهمیه و یا ابطال مجوز فعالیت صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که هیچ واحد نانوایی حق تعطیلی بدون علت را در سطح شهرستان ندارد تصریح کرد: ساعات کار نانوایی‌ها متناسب با تعداد سهمیه و نوع نانی که پخت می‌کنند و نیز الگوی مصرف نان در مناطق شهری و روستایی تعیین شده و اطلاعات اصلاحی در بنر چاپی در محل نانوایی‌ها نصب گردیده و متصدیان موظف به رعایت آن می‌باشند.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط و و عوامل نظارتی قرارگاه شهید امانی و کمیته اقدام مشترک تمهیدات لازم را انجام دهند تا آردهای مکشوفه در کمترین زمان ممکن در چرخه مصرف مجدد قرار گیرد.
شهرستان پیشوا از ۱۴۶ نانوایی شامل ۹۶ واحد از آراد نوع یک یارانه‌ای، ۴۸ واحد از آرد نوع ۲ غیریارانه‌ای و ۳ واحد فانتزی‌پز برخوردار است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار