شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه یزد توانست بعنوان نخستین تولید کننده نانو پولیش سرامیک کشور مطرح و این محصول را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 16 May 2022

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه یزد، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان مستقر در پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه گفت: این شرکت از سال ۹۷ تا به امروز توانسته است با پشت سر گذراندن مشکلاتی از قبیل چالش‌های اقتصادی، تحریم، نبود دستگاه‌ها، تجهیزات و امکانات کافی سیر رو به رشدی را در رسیدن به جایگاه امروزی خود بگذراند و بالغ بر ۱۵ محصول مرتبط با حوزه نانو را تولید و روانه بازار کند.

فاطمه استواری افزود: با تلاش متخصصان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مدت، شرکت نانوسنجش موفق شده است که طرح‌های پژوهشی و پروژه‌های کوتاه‌مدت خود را به نتیجه برساند.

این عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد، افزود: شرکت نانو با فعالیت تحت عنوان طراحی و تولید نانو کامپوزیت‌ها و پلیمرهای پایه کربنی و سیلیکونی، رسالت خود می‌داند که در راستای بومی‌سازی مواد مورد نیاز کشور تمام تلاش خود را بکار گیرد و این مواد را با بالاترین کیفیت به بازار ارایه دهد.

وی تصریح کرد: تولید محصولات خودرویی (شامل نانو سرامیک هوفر، نانو محافط بدنه خودرو، سرامیک واکس هوفر، اسپری واکس هوفر و پولیش)، محصول صنعتی (شامل افزودنی بتن، افزودنی جرم نسوز و نانو پولیش کاشی) و نانومواد (شامل گرافن آمین‌دار ، گرافن اکسید، گرافن اکسید احیا شده، مولیبدن دی سلنید (MoSe۲)، مولیبدن دی سولفید(MoS۲)، نانو ذره اکسیدروی (ZnO)و نانوذره دی اکسید تیتانیوم TiO۲) از جمله محصولات صنعتی تولیدی این شرکت است.

استواری با اشاره به اینکه یک سری از محصولات این شرکت شامل گرافن اکسید و نانو ذرات نقره نانو مواد خالص هستند اظهار کرد: شرکت نانوسنجش در زمینه یافتن کاربرد برخی از نانومواد جزو برترین شرکت‌ها در کشور است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار