معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر نقش بی بدیل امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و حقی که رهبر کبیر انقلاب بر تمام مردم کشورمان دارد، همت مسئولان جهت برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان را خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 16 May 2022

«علی‌اکیر عزیزی» امروز دوشنبه در ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در محل سالن کوثر استانداری یزد با اشاره به تاثیر کرونا بر برگزاری مراسم‌ها طی دو سال اخیر، اظهار کرد: این موضوع در مورد برگزاری مراسم حضوری سالگرد رحلت حضرت امام(ره) به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان طی چند سال گذشته با وقفه‌ی طولانی‌تری مواجه شده است.

وی اهمیت انجام اعزام‌های استانی به حرم مطهر حضرت امام(ره) را به دلیل بروز شور خاصی در استانها در این ایام یادآور شد و گفت: امیدواریم مسئولان کشور در این باره تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

عزیزی لزوم حفظ شان مراسم‌های بزرگداشت حضرت امام(ره) در شان امام و استان یزد با توجه نقش تاثیرگذار و جایگاهی که در مباحث پیروزی انقلاب اسلامی داشته را متذکر شد و گفت: معتقدم برگزاری یک مراسم باشکوه و در شان امام و انقلاب بهتر از چند مراسم پراکنده است و مسئولان استان باید همت کنند تا مراسمی باشکوه را در استان شاهد باشیم.

معاون استاندار گفت: نظر بنده بر این است که در صورت موافقت استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) نیز در روز ۱۴ خرداد برگزار شود و سخنران برجسته‌ای برای این مراسم انتخاب شود.

عزیزی گفت: باید جلسات تبینی در مورد سیره حضرت امام(ره) در دستگاه‌ها برگزار و فضاسازی مناسب شهری برای این ایام لحاظ شود و با توجه به تعطیلات در مناطق ییلاقی استان نیز ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شود.

حجت الاسلام «محمدحسین متوسل» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به برخی ویژگی‌های امام راحل(ره)، اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب دارای صفات اضدادی بودند به نحوی که با وجود حاکمیت بر این مملکت اسلامی، در کمال زهد و قناعت زندگی می‌کردند و پس از بارها جابجایی در خانه‌های استیجاری، در نهایت تا پایان عمر در خانه‌ای کوچک در مجاورت حسینیه جماران زندگی کردند.

وی بر ضرورت معرفی این ویژگی‌ها به نسل جوان انقلاب تاکید و تصریح کرد: البته امسال نیز اعزام رسمی به حرم مطهر از استانها مگر برخی استانهای نزدیک به تهران نخواهیم داشت لذا پیشنهاد می‎کنیم که در مرکز استان و شهرستانها به برگزاری یک مراسم اکتفا نشود.

این مسئول گفت: با توجه به چند روز تعطیلی همزمان این ایام، پیش بینی شده مراسم مرکز استان صبح پنجشنبه ۱۲ خردادماه در محل مسجد روضه محمدیه(حظیره) و متعاقب آن در شهرستانها برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نشست هیات اندیشه‌ورزی با حضور اساتید و نخبگان استان در این باره، گفت: در این نشست پیشنهاداتی برای برگزاری باشکوه مراسمهای این ایام مطرح شده که از آن جمله می‌توان به استفاده از سخنران‌های توانمند، برگزاری ویژه برنامه‌هایی در بقاع متبرکه، اجرای گروه‌های سرود، ارسال پیامک‌های تبیینی، فعالیت هیات‌های مذهبی برای برگزاری باشکوه مراسم، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع امام(ره)، برپایی نمایشگاه عکس و آثار حضرت امام(ره) و تولید محتوی جهت فضای مجازی و نیز برگزاری شب شعر اشاره کرد.

حجت الاسلام متوسل در ابتدای این نشست نیز به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۶۰ نقطه از استان اشاره و از نظرسنجی مردمی پیرامون این مراسم به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف آن خبر داد و ابراز امیدواری کرد در مراسمهای مناسبتی آینده شاهد برگزاری هر ژه باشکوهتر این برنامه‌ها باشیم.

در این نشست هر یک اعضا به ارائه نظرا و پیشنهادات خود برای برگزاری مراسمی باشکوه در استان پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار