سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تا روز گذشته دو هزار و ۲۴۰ نفر از مردم استان نسبت به عدم دریافت یارانه و یا نوع دهک خود به اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 16 May 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،  بعد از واریز یارانه‌ها به حساب مشمولان و اجرای طرح مردم سازی و عادلانه سازی یارانه، برخی از افراد که برایشان یارانه جدید پرداخت نشده نسبت به این موضوع اعتراض و گلایه کردند که رئیس جمهور روز گذشته به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد تا نسبت به واریزی کمک معیشتی برای همه آنهایی که در ماه قبل یارانه واریز شده اما این ماه یارانه دریافت نکردند اقدام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در این باره در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بنا برحسب دستور رئیس جهور به سازمان برنامه و بودجه برای همه آنهایی که تا ماه فروردین ماه مشمول دریافت یارانه بودند اما در این ماه برای آنها یارانه واریز نشده مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به این موضوع پیگیری کند.

جواد اشرفی با بیان اینکه ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان‌ها ظرف یک ماه باید نسبت به اعتراض‌ها رسیدگی کنند و تا زمانی که رسیدگی انجام شود در ماه جاری یارانه به حساب افراد واریز خواهد شد گفت: در استان خراسان جنوبی تا روز گذشته ۲ هزار و ۲۴۰ نفر به صورت حضوری برای اعتراض به ادرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه کردند و افرادی که در سایت مراجعه کردند آمار آنها در دست استان نیست و در مرکز پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برخی نسبت به نوع دهک‌های خود اعتراض دارند که باید به سامانه حمایت مراجعه کنند و آنهایی که از سال ۹۳ مشمول یارانه نبودند باید منتظر بمانند تا سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان ثبت نام را اعلام کند.

بیشتر بخوانید خبر خوش یارانه ای /خانواده 5 نفره 600 هزار تومان دریافت می کنند+ جزئیات
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: مزدوجین هم که خواستار تفکیک یارانه هستند می‌توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ اطلاعات خود را ثبت کنند.

اشرفی با تاکید بر اینکه افراد معترض نسبت به نوع دهک یارانه می‌توانند از طریق ارسال کد ملی سرپرست خانوار به سرشمار ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از وضعیت دهک خود مطلع شده و اعتراض خود را ارائه کنند، سامانه «حمایت» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir نیز جوابگوی اعتراضات مردمی است.

وی گفت: خراسان جنوبی در حال حاضر از چهار قلم کالای مورد نظر در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، در سه کالای مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات جزو تولیدکنندگان بنام کشور است و روغن تنها کالایی است که به منظور تنظیم بازار باید از خارج استان تامین شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به صورت شبانه‌روزی پای کار هستند تا این طرح بدون کمترین چالشی در استان اجرایی شود، اضافه کرد: شاید اعلام شود که برخی کالاها متاثر از کالاهای اعلام شده هم افزایش قیمت دارد اما هر کالایی که نیاز به افزایش قیمت داشته باشد باید مسیر قانونی آن از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی شود و در ستاد تنظیم بازار کشور به تصویب برسد.

اشرفی ادامه داد: درخواست ما از سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت این است که نظارت لازم را بر افزایش سایر اقلام اساسی مردم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار