با همکاری حوزه هنری قزوین صورت گرفت؛
طراح لباس نمایشگاه «رویای کویر» گفت: نخستین نمایشگاه طراحی پارچه کودک و نوجوان با الهام از آثار مرجوم پرویز کلانتری در قزوین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 16 May 2022

بنفشه محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص نخستین نمایشگاه تخصصی پارچه و لباس کودک و نوجوان با عنوان رؤیای کویر که از ۲۴ تا ۲۷ اریبهشت ماه در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین در حال برگزاری است اظهار کرد: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه برای اولین بار در کشور به صورت تخصصی به پارچه و طراحی لباس در زمینه کودک پرداخته است.

وی ادامه داد: معمولاً در تولیدی‌ها می‌بینیم که یک لاین به کار کودک اختصاص میابد ولی برنامه ما کار تخصصی و تنها بر روی زمینه کودک است و در این زمینه هم الگوگیری های اولیه ما به عنوان المان و حس و حال اصلی پرداختن به کویر در طرح‌هایمان بوده است.

طراح لباس این نمایشگاه بیان کرد: ما برای طراحی کارها تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم و در این میان با آثار کاهگلی مرحوم پرویز کلانتری آشنا شدیم که معروف ترین آنها نقاشی حسنک کجایی، چوپان دروغ گو و داستان زاغک و روباه بود که در کتب درسی گذشته وجود داشت و فضای کودکانه در آنها با دقت رعایت شده بود و همین نقاشی‌ها هم منابع الهام ما بودند و ما تلاش کردیم در آثار خود به آرمانشهر مرحوم کلانتری نزدیک شویم.

محمودی تصریح کرد: در طراحی لباس‌ها تمام تلاش خود را به کار بردیم که اصول به طور دقیق در آنها رعایت شود و در همین زمینه تعادل، تناسب و اصول بصری، تقارن و تعادل برش با دقت در تولید کارها به کار گرفته شد و در نهایت نیز از رنگ‌های آبی، سفید و رنگ زنگار برای لباس‌ها بهره بردیم.

وی توضیح داد: در حرکت اول رنگرزی دستی انجام دادیم و سپس با استفاده از طراحی دیجیتال طرح خود را کامل کردیم.

طراح لباس نمایشگاه «رؤیای کویر» در خاتمه گفت: نگاه ما به نمایشگاه یک فعالیت کاملاً هنری بوده است با این حال آثار این قابلیت را دارند که به تولید و زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی وارد شوند.

وی اضافه کرد: در زمینه‌های اقتصادی طرح‌ها قابلیت بهره برداری در تولید اکسسوری، کیف کودک، ملزومات لباس، گل سر و … را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار