معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۲ بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که این آمار نسبت به روز قبل بیش از ۱۶ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 16 May 2022

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ، از صفر شدن موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر هیچ مورد جدیدی از ابتلای قطعی به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش 7.2 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی در قزوین اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر 15 بیمار کرونایی جدید به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته یک نفر افزایش داشته است.

رحمانی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بدحال نسبت به روز پیش ثابت مانده است، گفت: در حال حاضر 4 بیمار کرونایی با حال وخیم جسمانی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که این آمار درست به اندازه آمار روز قبل است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین برای هشتمین روز پیاپی صفر شد و هیچ موردی از فوت ناشی از بیماری کووید در شبکه بهداشت و درمان استان قزوین به ثبت نرسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین در ادامه از افزایش 30 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 22 بیمار کرونایی با علائم بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار 5 نفر از روز گذشته بیشتر شده است.

رحمانی با اشاره به کاهش 16.2 درصدی جمعیت بستری‌های کرونایی فعلی در استان قزوین افزود: در حال حاضر 52 بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که این آمار نسبت به روز قبل 10 نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون 18.91 درصد از کودکان و نوجوانان 5 تا 12 ساله استان قزوین دز نخست و 8.56 درصد از آنها دزهای اول و دوم واکسن کووید را تزریق کرده‌اند. همچنین 42.5 درصد از جمعیت بالای 18 استان قزوین هم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که نشان می‌دهند طی 40 روز اخیر فقط 0.5 درصد این جمعیت در استان دز سوم را تزریق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار