استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های سطح شهر اهواز با تاکید بر اینکه بازار آرامش دارد گفت: استان خوزستان از همه جهت در آرامش به سر می‌برد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 16 May 2022

صادق خلیلیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بنکداران، خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس بازدیدی که امروز از سطح عمده‌فروشی، خرده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ داشتم کالا به وفور در بازار وجود دارد و کالا به اندازه کافی هم در کشور و هم در خوزستان تامین شده است.

وی گفت: مرغ، تخم‌مرغ، روغن، شکر و همه اقلام به وفور در سطح خرده فروشی‌ها وجود دارد و قیمت‌هایی که دولت اعلام کرده در بازار جاری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت تولید در خوزستان در زمینه مرغ و تخم‌مرغ خوب است و حتی صادرات نیز در این زمینه صورت می‌گیرد قیمت‌ها رو به پایین است.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها بیان کرد: این طرح دولت بسیار مهم و تاثیرگذار است و اقتصاد ایران را به سمت رشد، توسعه، کاهش نرخ بیکاری و  کاهش نرخ تورم سوق می‌دهد؛ ممکن است در ابتدای مسیر اجرای این طرح به دلیل سیاست‌های دولت در تعیین قیمت‌های جدید، افزایش قیمت در روغن و کالاهای مشابه داشته باشیم اما این  اتفاق یک بار رخ می‌دهد و پس از آن نرخ تثبیت می‌شود؛ در عین حال دولت نیز مابه التفاوت قیمت‌ها را به حساب مردم واریزکرده است که از محل آن افزایش قیمت‌ها جبران می‌شود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال پارسال ۳۱۲ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان تا نرخ ارز آزاد مشخص نبود در جیب چه کسانی می‌رود؛ در آن شرایط تنها افراد معدودی رانت‌ را نصیب خود می‌کردند و مردم نیز با گرانی روبه رو شدند و قدرت خریدشان کاهش پیدا کرد.

خلیلیان افزود: با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، پول در اختیار مردم قرار می‌گیرد همانطور که اکنون یارانه به حساب همه مردم واریز شده است و همه از آن بهره‌مند شده‌اند. در نتیجه این اتفاق، رفاه عمومی افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح عادلانه توزیع یارانه‌ها، سیاستی است که اقتصاد ایران را می‌تواند متحول کند؛ دولت راهی را در پیش گرفته است که می‌تواند نجات بخش اقتصاد ایران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار