مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اعزام اصحاب فرهنگ و هنر زنجان به نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این افراد از بین اعضای موسسات فرهنگی، هنرمندان و خبرنگاران هستند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 16 May 2022

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران فرصت مجددی برای توسعه فرهنگ مطالعه و توجه بیشتر به کتابخوانی است که در خلال برگزاری این رخداد فرهنگی برنامه‌های دیگری هم اجرا می‌شود که همین امر موجب استقبال علاقه‌مندان از نمایشگاه شده است

وی با اشار. قبلا استان‌ها هم در برگزاری نمایشگاه کتاب برنامه ویژه داشتند، برای مثال روز زنجان در نمایشگاه وجود داشت، اما امسال این برنامه وجود ندارد.

حسنی افزود: با این حال برای بهره‌مندی بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر ۶۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری استان در قالب دو اتوبوس روز پنج‌شنبه به نمایشگاه اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای بهره‌مندی بیشتر شهروندان در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب در محل فرهنگسرای امام خمینی‌(ره) نیز نمایشگاه کتاب استانی دایر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان این‌که توجه به حوزه کتاب یکی از سیاست‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: در این باره، بحث خرید حمایتی کتاب را داریم که هر سال اسفندماه ابلاغ شده و بر این اساس حمایت از ناشران انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بحث فرهنگ کتابخوانی موضوعی است که همه باید درگیر آن باشند، افزود: یکی از مطالبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه بحث کتاب است و یک قرارگاه فرهنگی نیز به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است. امیدواریم با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ زنجان در حوزه کتاب و فرهنگ مطالعه جزو استان‌های سرآمد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار