انتظار می رود دستگاههای مرتبط با ورود فنی و هوشمندانه و با مداقه هوشمندانه در این کیس حساس ،موضوع را در چتر رصد خود قرار داده تا با شناسایی مسیرهای زدو بند و قاچاق مانع از ورود منافع و حقوق ملت به حلقوم سوداگران و مافیای قاچاق آرد شوند .
کد خبر: ۱۰۴۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 16 May 2022

تابناک ایلام ::این روزها دولت کارد جراحی اقتصادی را در دست گرفته است تا با قطع دست سوداگران و انتقال منافع ناشی از آن به جیب مصرف کننده ،بساط فساد و قاچاق را جمع کند .

بدیهی است که پرداخت یارانه به مبدآ از طریق تخصیص ارز ترجیحی ،معابر فساد و قاچاق را در کشور گشوده است و پس گرفتن طرح اصلاح ساختار اقتصادی که اگر بر اساس سازوکار مشخصی پیش برود یقینا می تواند به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور در این حوزه سامان بخشد .

چنانچه خدایی نخواسته در این مسیر کوتاهی صورت پذیرد و بدون آسیب شناسی کارشناسانه این روند پی گرفته شود به نحوی که تیر اصلاح ساختار اقتصادی به هدف ننشیند،میتواند فاجعه آفرین هم باشد .

از اینرو لازم است تمامی کسانیکه در این وادی تکلیفی را برعهده دارند به درستی به تکلیف خود جامه عمل بپوشانند ،کمک به دولت و حمایت منطقی از این طرح از طریق شناسایی نقاط ضعف کارساز خواهد بود .

این را هم می دانیم اجرای این طرح به نوعی آب در لانه سوداگران و مافیای اقتصاد کشور ریخته است و آنان برای حفظ شرایط رانت خواری خود به ترفندی متوسل خواهند شد.

نیک می دانیم ،نان مهمترین قلم مصرف خانواده های ایرانیان است ،یارانه ای که دولت به این قلم تخصیص می دهد خیلی متفاوت تر از دیگر اقلام مصرفی است،پس مافیا بخوبی در مسیر تامین ،تولید و توزیع این محصول جای پای باز کرده و به هر قیمتی حاضر به کشیدن پای خوداز این بازار پر منفعت نخواهد بود .

این را هم میدانیم ،خشکسالی منطقه ای و جنگ روسیه و اوکراین بعنوان مهمترین تولید کنندگان غلات کشورهای منطقه ،تامین این نهاده در برخی کشورهای همسایه را با مشکل مواجهه کرده است .

از اینرو اختصاص یارانه به گندم و آرد در کشور ما ،اختلاف قیمت فاحشی این محصول را با کشورهای همسایه منجر شده است ،پس طبیعی است زد وبندها برای قاچاق آرد در استان های مرزی اجتناب ناپذیر است .

بنابراین همکاران ما با بررسی فرایند تولید و توزیع آرد استان از کارخانه تا نانوایی ها به سرنخ های قابل تاملی دست یافته اند که بوی زد و بند و سند سازی در آن به مشام می رسد .

به این معنا که اینگونه برداشت می شود که شاید برخی کارخانه های آرد استان از طریق زدوبند با مراکز توزیع و نانوایی ها و روی آوردن به سند سازی ،به جای اینکه آردها در خدمت مصرف کننده برسد با قیمت سرسام آوری سر از مبادی مرزی در آورند

هر چند اثبات این روند زمانبر بوده و بدلیل سختی های موجود در مسیر اثبات آن از توان رسانه خارج باشد ،بهتر است دستگاههای نظارتی و امنیتی خود با بکاربست شیوه های دقیق اطلاعاتی به این موضوع ورود نمایند.

انتظار می رود دستگاههای مرتبط با ورود فنی و هوشمندانه و با مداقه هوشمندانه در این کیس حساس ،موضوع را در چتر رصد خود قرار داده تا با شناسایی مسیرهای زدو بند و قاچاق مانع از ورود منافع و حقوق ملت به حلقوم سوداگران و مافیای قاچاق آرد شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار