کلاهبرداران در این شیوه جدید، از طریق پیام رسان واتساپ با شهروندان تماس صوتی برقرار می کنند و حتی تصویر و نشان صدا و سیما را به عنوان تصویر کاربری خود قرار می دهند
کد خبر: ۱۰۴۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 16 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، در پی شیوع استفاده کلاهبرداران از شیوه جدید برقراری تماس واتساپی با شهروندان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در هشدار پیامکی به شهروندان نوشت:

«هموطن گرامی تماس تلفنی از پیام‌رسان واتساپ مبنی بر برنده شدن، کلاهبرداری و به قصد تخلیه حساب بانکی شماست. از پاسخ دادن به این تماس‌ها و ارائه کد ارسالی در متن پیامک جداً خودداری نمایید».

کلاهبرداران در این شیوه جدید، از طریق پیام رسان واتساپ با شهروندان تماس صوتی برقرار می کنند و حتی تصویر و نشان صدا و سیما را به عنوان تصویر کاربری خود قرار می دهند.

به قربانی اعلام می شود که در مسابقه یک برنامه تلویزیونی برنده جایزه نقدی شده است و برای انتقال مبلغ جایزه به حساب وی نیاز به اعلام کدهایی است که برایش پیامک می شود، کلاهبرداران به این ترتیب کدهای محرمانه ارسالی برای قربانی را به دست می آورند و موجودی حساب وی را برداشت می کنند.

توجه_کنید

اگر شما قربانی چنین کلاهبرداری هایی شدید، فورا به پلیس فتا یا دادسرای محل زندگی تان مراجعه کنید تا از انتقال مبالغ برداشت شده توسط کلاهبرداران جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار