عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: ساخت هتل، بیمارستان خصوصی در حوزه باغات با دریافت درآمدهای نجومی و برای از ما بهتران است نه فقرا و نیازمندان، این موضوع چگونه با عدالت همخوانی دارد؟
کد خبر: ۱۰۴۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 16 May 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا هاجری  در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به اصل 64 قانون اساسی و عنایت به اصل 75 قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه، باید حداقل 40 کرسی به تعداد اعضای مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

وی افزود: بر مبنای 10 شاخص افزایش تعداد نمایندگان، هر 150 هزار واجد شرایط رأی دادن یا هر 250 هزار جمعیت در یک منطقه، می بایست یک نماینده داشته باشند. شهرستان شیراز با یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر جمعیت، باید 7 نماینده داشته باشد نه 4 نماینده؟!

وی با اشاره به لزوم همدلی و همراهی نمایندکان فارس در مجلس گفت: 18 عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، لازم است با همدلی و صدای واحد کمک کنند تا مرکز استان به حق و حقوق از دست رفته خود برسد، یادمان باشد بیش از نیمی از جمعیت شهرستان شیراز، عزیزان و بزرگواران شهرستانی هستند که با 7 نماینده می توانند مطالبات، توقعات وخواسته های خود را مطالبه کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی به فارس گفت: توافق شد چهار بنای تاریخی تخت جمشید، پاسارگاد، سعدی و حافظیه، هیأت اُمنایی اداره شود و بودجه ای را برای حفظ و گسترش اماکن تاریخی اختصاص دهند و حضور ریاست شورای شهر و شهرداری شیراز در هیأت اُمنای بنای سعدیه و حافظیه لازم و ضروری است؛ چراکه در جهان، کار با مدیریت شهری را مبنا و محور قرار می دهند.

وی افزود: بودجه اختصاصی باید صرف احداث پارکینگ شود زیرا این اماکن دیدنی و پربازدید، در این عرصه با فقر مطلق مواجه اند.

به بهانه بیمارستان و هتل‌سازی باغات را تخریب نکنیم

هاجری در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به حفظ و صیانت از فضای سبز شهری اشاره و تاکید کرد: حفاظت از باغات که شش‌ها و ریه‌های تنفسی شهر می باشند هم عقلانی است و هم منطقی، به شرطی که با عدالت همراه باشد که نیست!

او با اشاره به اینکه مردم از بی عدالتی رنج می برند، گفت: نمی توان به بهانه بیمارستان و هتل سازی خصوصی در فضای سبز باغی شیراز سهل و آسان گرفت اما نوادگان و فرزندان و وارثین باغات نتوانند در باغ های خود یک آلونک برای بیل و کلنگ خود داشته باشند.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: ساخت هتل، بیمارستان خصوصی در حوزه باغات با دریافت درآمدهای نجومی و برای از ما بهتران است نه فقرا و نیازمندان، این موضوع چگونه با عدالت همخوانی دارد؟

وی افزود: به منظور رد گم کنی، بعضی بیماران را در بیمارستانهای دولتی معاینه می کنند و برای عمل، آنها را به بیمارستان های خصوصی با هزینه های نجومی سوق می دهند که از عدالت و انصاف به دور می باشد.

او ادامه داد: لازم است به منظور صیانت و حفظ باغات و رعایت عدالت و انصاف و تمکین از حق و حقوق باغداران آباء و اجدادی، فکری اساسی و اصولی کرد. با تبعیض و بی عدالتی نمی توان شعار فضای سبز و حفظ باغات داد و به نام سلامت جسم، با سلامت روح و روان جمع بیشتری از مردم بازی نکنند.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به تعبیر ولی امر مسلمین: امروز خالی کردن دل انسانها و جوانان امیدوار از اعظم گناهان کبیره است. سیاه نمایی کور از وضعیت کشور، نقشه اهریمنی سه جریان رسوای جهانی (غربی، عبری و عربی) است که بعضی غافلانه در زمین طراحی شده آنها در داخل کشور بازی می کنند. ادعا نمی کنیم وضعیت گل و سنبلی است، اما اینقدر هم تیره و تار نیست که بعضی چوب ناامیدی مطلق بر آن می کوبند.

او افزود: دولت، مجلس، شورا و شهرداری، جملگی منتخب همین مردم هستند، از کره ماه نیامده اند، سه هدف کلان داشته و دارند، امنیت، سلامت و معیشت مردم.

با حمایت مردم می‌توان پوزه مافیای قاچاق را به خاک مالید

هاجری گفت: در امنیت و سلامت به اوج توفیق رسیده ایم، معیشت را هم می توان با عزم ملی بر خلاف جهت تحریم ها، تهدیدها و فشارهای حداکثری دشمنان به نتیجه مطلوب رسانید. وجود مافیای طماع در حوزه معیشت مردم قابل انکار نیست. با حمایت، اعتماد و کمک مردم می توان پوزه مافیای محتکر و قاچاقچی طماع را به خاک مالید.

وی تاکید کرد: بدون شک همه مسئولان به صورت شبانه روزی با روحیه جهادی و انقلابی به دنبال حل و فصل معیشت مردم هستند. اصلاح رویه ناصواب و خسارت هدر رفت 18 میلیارد دلار و 60 تن طلا در همان سال اول ارز ترجیحی زمانبر است، اما در پس این سختی ها، آسانی خواهد بود. این وعده الهی است و تخلف ناپذیر است، اگر اقتصاد مقاومتی به درستی عملیاتی شده و با تبعیض و بی عدالتی و مفسدین اقتصادی در گذشته برخورد شده بود، وضع بهتری داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز با امیدواری به آینده روشن، سیاه نمایی همراه با جوسازی، شارلاتان بازی و غوغا سالاری دشمنان و جاهلان را خنثی خواهند کرد، البته اگر به یکدیگر رحم کنیم و در گران فروشی و احتکار کالا از یکدیگر سرعت و سبقت نگیریم زودتر می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار