کد خبر: ۱۰۴۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ 15 May 2022

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: تا پایان امسال ۶۸ واحد صنعتی گیلان به چرخه تولید باز خواهد گشت.

به گزارش تابناک گیلان ، عزیز الله قربانی در جلسه ستاد نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در رشت با اشاره به نقش و جایگاه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و اهمیت صنایع کوچک گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تعدادی از واحد‌های تولیدی غیرفعال شدند و تعدادی هم کمتر از ظرفیتشان در امر تولید فعالند و فعال سازی واحد‌های راکد و نیمه فعال در اولویت فعالیت‌های دولت‌است.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اهمیت حذف موانع پیش روی واحد‌های تولیدی اشاره و تصریح کرد: با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه، برداشتن موانع و به گردش درآوردن چرخ واحد‌های تولیدی جزو الویت‌های مسئولان حوزه صنعت و اقتصاد است.
وی افزود: یکی از نهاد‌های متولی و حامی واحد‌های تولیدی در بخش صنعت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که تمام تلاش خود را برای حمایت همه جانبه از واحد‌های صنعتی به کار گرفته است.
قربانی گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و بازگشت واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و همچنین برنامه‌ریزی برای عمل به شعار سال ۱۴۰۱ یعنی «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» بی شک یکی از مهمترین دستاورد‌های احیای واحد‌های تولیدی، حفظ و ایجاد اشتغال است که خوشبختانه با برگشت و احیاء واحد‌های صنعتی تعداد زیادی مشغول به کار خواهند شد و این اقدام ارزشمندی است که امید می‌رود همواره تداوم داشته باشد.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص عمده مشکل واحد تولیدی راکد ونیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان گفت: بیشتر واحد‌های تولیدی ما با کمبود نقدینگی و تامین سرمایه لازم برای به روز کردن تجهیزات و تهیه مواد اولیه مواجه هستند و علاوه براین در بازاریابی هم چندان موفق عمل نمی‌کنند و به طور مطلوب نمی‌توانند تولیدات خود را به بازار عرضه و با برند‌های مختلف رقابت کنند. ما هم تاجایی که مقدور بوده با اعطای تسهیلات و معرفی واحد‌های تولیدی به بانک‌های استان واختصاص فضای صنعتی از آن‌ها حمایت کرده ایم و این روند را همچنان ادامه خواهیم داد.
مهدی محبوبی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان هم در این نشست با ارایه گزارش از وضعیت واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی را مهمترین بستر توسعه و رونق اقتصادی استان دانست.
این نشست با حضورصاحبان ۱۵ واحد صنعتی گیلان برگزار شد و هریک از صاحبان صنایع مشکلات خود را مطرح کردند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از شهرک صنعتی سیاهکل بازدید کرد

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار