مسافر محترم با عرض پوزش پرواز ۶۱۹ یزد -مشهد تاریخ ۲۴ اردیبهشت در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد روز بعد(۲۵ اردیبهشت ) انجام می‌گیرد، لطفا در صورت لزوم با دفتر خدمات مسافرتی خود تماس حاصل فرمایید.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 15 May 2022

این نمونه پیام‌هایی هست که به صورت تکراری و خسته کننده برای مسافران مبدا و مقصد یزد ارسال و آنها را ناخرسند و کلافه کرده است.

ساعت پرواز این هواپیما از مبدا مشهد به یزد ساعت ۱۷ و ۴۵ بود اما با چند بار اعلام تاخیر از سوی شرکت هواپیمایی مربوطه، در نهایت این پرواز با هفت ساعت تاخیر در ساعت ۱۲ و ۴۵ امروز یکشنبه انجام شد.

این پرواز که با شماره ۶۱۸ از مقصد یزد به مشهد هم قرار بود ساعت ۲۰ شنبه شب انجام شود با پنج ساعت تاخیر در ساعت یک و ۳۰ بامداد امروز انجام شد.

نکته اینکه پروازی که قرار بود از یزد به مشهد سفر کند و با تاخیر چند ساعته روبرو بوده قبل از آن از مبدا تهران به یزد در حرکت بوده که این پرواز هم با تاخیر چند ساعته انجام شده است.

شنبه شب یک استاد دانشگاه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی به شدت گله مند بود از تاخیرهای مداوم و پیاپی که منجر به تعطیلی کلاس‌های درس او شده است.

یک شهروند دیگر یزدی هم در تماس با خبرنگار ایرنا رساندن صدای خود و دیگر مسافران به مسوولان را خواستار شد و گفت: تا کی باید به بهانه نقص فنی، مسافران را ساعت ها در سالن انتظار فرودگاه معطل و سرگردان کنند.

وی با گله مندی از یکی از شرکت های هواپیمایی فعال در یزد، بیشترین تاخیر پروازهای یزد به تهران و مشهد و بالعکس را مربوط به این شرکت دانست و پاسخگویی مسئولان این شرکت را خواستار شد.

مدیرکل فروگاه شهید صدوقی یزد با تایید زیاد شدن تاخیرهای پروازی از مبدا و مقصد این استان و سرگردانی مردم گفت: استاندار یزد شنبه شب پیگیر این تاخیرها بوده و با مسوولان شرکت هواپیمایی که بیشترین تاخیر را دارد تماس گرفته است.

عباس محمدی با بیان اینکه قبول داریم این تاخیرها، مردم را اذیت می کند تصریح کرد: شنبه شب با پیگیری های لازم، پروازهای جایگزین انجام شد.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته با این تاخیرها روبرو هستیم یادآور شد: این شرکت هواپیمایی که بیشترین میزان پرواز را در مسیر یزد دارد، از نظر تاخیر نیز در رتبه اول تاخیر قرار دارد و مدیران شرکت کمبود هواپیما و نقص فنی را دلیل اصلی این تاخیرها اعلام کرده اند.

محمدی اظهار داشت: روزانه بطور میانگین ۱۰ پرواز در فرودگاه یزد انجام می شود که پرواز به مقاصد تهران، مشهد، اهواز و بندرعباس به صورت عادی و پروازهای دیگری مثل عتبات عالیات، تبریز،کیش، قشم، شیراز و زاهدان به صورت موردی انجام می شود.

بنا بر اعلام فرودگاه یزد، سهم شرکت های هواپیمایی در تاخیرهای پروازی طی سالجاری در یزد یعنی از اول فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال متفاوت و سهم یکی شرکت ها بیشتر از بقیه بود.

طی این مدت میزان تاخیر شرکت هواپیمای آسمان ۶۴ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه، ۳۸ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه و ۱۳ بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه بوده و مجموع ساعات این تاخیرها طبق همین زمان بندی به ترتیب ۹۹، ۸۱ و ۴۷ ساعت گزارش شده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر ۲۹ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه با مجموع ۶۵ ساعت تاخیر، ۱۷ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه با مجموع ۵۷ ساعت تاخیر و هفت بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه با مجموع ۴۲ ساعت تاخیر داشته است.

هواپیمایی کاسپین ۱۸ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه با مجموع ۲۸ ساعت تاخیر، ۱۲ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه با مجموع ۲۴ ساعت تاخیر و چهار بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه با مجموع ۱۴ ساعت تاخیر گزارش شده است.

شرکت پارس ایر، پویا، فلای پرشیا، کارون، کیش ایر و ماهان نیز در مجموع ۲۲ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه با مجموع ۳۴ ساعت تاخیر، ۱۰ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه با مجموع ۲۳ ساعت تاخیر و هفت بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه با مجموع ۱۳ ساعت تاخیر (فقط شرکت پویا) داشته اند.

بیشترین میران تاخیر در این جدول متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و کمترین تاخیر مربوط به شرکت هواپیمایی پارس ایر بوده است.

مجموع تاخیرهای بالای ۳۰ دقیقه این شرکت ها ۱۳۳ بار با مجموع ۲۲۶ ساعت تاخیر، تاخیر بالای ۶۰ دقیقه آنها ۷۷ بار با مجموع ۱۸۵ ساعت تاخیر و تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه آنها ۲۷ بار با مجموع ۱۱۶ ساعت بوده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: تاخیر ، پرواز ، مسئولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار