امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر کنگره شهدای مدافع سلامت گفت: سیره شهدای مدافع سلامت باید برای پزشکان جوان تبیین شود تا روحیه ایثار در آنها تقویت شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 15 May 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با اعضای ستاد هشتمین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور ضمن تقدیر از تلاش‌ها و همت دانشگاه علوم پزشکی یزد برای برگزاری کنگره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: امیدواریم یزد بتواند همچون همیشه در اجرای این برنامه در کشور سرآمد و الگو باشد و بتواند کارهای تاثیرگذاری انجام دهد که موج تاثیرگذاری آن در لایه های مختلف جامعه نفوذ کند.

وی بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره تاکید کرد و گفت: شهدای مدافع سلامت و شهدای راه سلامت باید به همه مردم معرفی شوند و امیدواریم این مهم با همت اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدی مدافع سلامت محقق شود.

ناصری بیان کرد: وصایای این شهدا، خاطرات آنها و خاطرات خانواده و همکاران آنها باید با شیوه های خلاقانه به مخاطبان ارائه شود تا در اذهان باقی بماند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این خاطرات و شیوه و منش کاری این شهدا باید حداقل در دانشگاه های علوم پزشکی بیان شود تا بتوانیم روحیه ایثارگری را در پزشکان جوان نیز تقویت کنیم.

دکتر «عمید الدین خطیبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد یادواره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: این ستاد از سال ۱۳۹۰ فعالیت آغاز شده و هر سال حداقل یک یادواره شهدا برای شهدای حوزه بهداشت و درمان و شهدای مدافع سلامت برگزار شده است.

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این مراسم اظهار کرد: کادر پزشکی در این دو سه سال اخیر جانفشانی کردند و با این جانفشانی ها امروز شاهد افول این بیماری منحوس در جامعه هستیم و این اتفاق رخ نمی داد مگر با ایثاری که پزشکان در این عرصه داشتند.

وی عنوان کرد: حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم مصداق خدمت به مردم آن هم از نوع صادقانه و خالصانه آن و سفارش خداوند متعال است.

جوکار بیان کرد: امروز بر ما لازم است که مراتب تقدیر و تجلیل خود را از جایگاه چنین افراد مخلصی در جامعه داشته باشیم و اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما تداوم پیدا کند، باید از شهدا تجلیل شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر لزوم انجام کارهای نو در حوزه بزرگداشت شهدا افزود: تحقق این امر نیازمند همفکری و هم اندیشی است تا بتوانیم برنامه ای رقم بزنیم که برای نسل امروز جذاب و برای آنها تاثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ در کل کشور ۳۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران، خدمه بیمارستانها، بهیاران و سایر کادر پزشکی در اثر کرونا جان خود را از دست دادند که این تعداد در استان یزد ۹ نفر بوده که نام شش نفر از آنها در جرگه شهدا به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار