کد خبر: ۱۰۴۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 15 May 2022

 

به گزارش تابناک،جلسه شورای اداری با محوریت بررسی و تمهیدات لازم برای آزاد سازی یارانه ها با حضور اعضای شورای تامین و مدیران شهرستانی برگزار شد.
فرماندار شهرستان گچساران با اشاره به موضوع آزاد سازی یارانه ها در کشور و افزایش قیمت بعضی از کالا های اساسی گفت:این طرح به نام جراحی اقتصادی و با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و فقیر جامعه و جلوگیری از ایجاد تورم،فساد توسط دولت اجرا و ما به عنوان متولیان باید آگاهی و اطلاع رسانی درست به مردم بدهیم که خوشبختانه در چند روز اجرای این طرح استقبال خوبی توسط مردم انجام گرفته است.
دیهیم خوب افزود: قبل از اجرای این طرح ۷۴میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی جهت حمایت از افراد فقیر جامعه تحت عنوان یارانه به وارد کنندگان داده می شد که متاسفانه افراد مصرف کننده و اقشار کم درآمد جامعه از این چرخه خارج بودند و جهت حمایت این افراد لازم بود این طرح اجرا شود.
وی با اشاره به کسری بودجه سال قبل و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در بودجه امسال اظهار داشت: دولت قبل هم دنبال حذف این طرح بود ولی بنا به مشکلات و حفظ شرایط و جایگاه سیاسی خود از انجام آن منع ولی ریس جمهور فعلی با فدای جایگاه خود برای جامعه این طرح را اجرا کرد.
دیهیم با بیان اینکه این طرح از اول آبان ماه مصوب شده بود بیان داشت: دولت قبل از اجرای این طرح اقلام اساسی را ذخیره سازی کردند تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به عرضه کالای اساسی مردم و همچنین ذخیره ۱۱۵ تن روغن در کارخانه روغن سازی شهرستان افزود: خوشبختانه هیچ گونه کمبود کالا در بازار وجود ندارد و اگر کمبودی هم در بعضی جاها دیده می شود به علت سو مدیریت می باشد.
وی با اشاره به تجمعات اخیر کارکنان و کارگران بعضی ادارات و شرکت های شهرستان عنوان کرد: اگر در هر اداره یا شرکتی تجمع قانونی و به حق صورت گیرد به منزله نمره منفی برای مدیر آن شرکت یا اداره محسوب می شود و مدیر باید جوابگو باشد.
دیهیم خوب با بیان اینکه مدیران ادارات در نشست جلسات باید بیشتر با هم تعامل داشته باشند گفت: متاسفانه در چند روز اخیر در فضای مجازی و سایت ها بین دو نفر از مدیران بحث و گفتگویی بوده که زیبنده نبوده و مدیران باید در کمال ادب و با احترام به جایگاه خود و با صبوری بیشتر با هم صحبت کنند.
وی با اشاره به تجمعات برخی کارکنان ادارات اظهار داشت: مدیران ادارات باید بحث خود مراقبتی را در دستور کار خود قرار دهند و اگر مشکلی است مدیر نسبت به رفع آن تلاش و به حراست اداره اطلاع دهد تا مشکل رفع شود.

فرمانده ناحیه سپاه گچساران هم در این جلسه گفت: با توجه به عزت و اقتدار کشور ما در همه عرصه ها، دشمن همیشه قصد دخالت و کارشکنی در کشور را داشته که خوشبختانه نتوانسته تاکنون موفق باشد .
سرهنگ پسندیده با اشاره به اجرای طرح آزاد سازی یارانه ها در کشور افزود: دولت با کار کارشناسی شده و برای جلوگیری از اختلاس وفساد این طرح را اجرا تا سود حاصل از آن به سفره های مردم برگردد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم جهت همکاری اجرای این طرح اظهار داشت: خوشبختانه مردم در این طرح دولت را همراهی کردند و مسیولین هم باید مردم را بیشتر آگاه و راهنمایی کنند و با افرادی که در فضای مجازی قصد بر هم زدن آرامش مردم و بازار را دارند برخورد ورصد می شوند.
وی با اشاره به حضور پر شور مردم در راه پیمایی قدس و بیعت با آرمان امام خمینی بیان داشت: مردم ما همیشه دولت و کشور خود را همراهی کرده و آنهایی که در فضای مجازی توهین و قصد ایجاد تنش دارند شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.
پسندیده هدف دولت از اجرای این طرح را کمک به سفره مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و افزود: وقتی مردم با دولت همراهی می کنند ما هم باید خدمت گذار واقعی مردم باشیم و نهاد های متولی باید نظارت کنترل و مستقیم بر بازار و قیمت ها داشته باشند و با مخلان نظم در بازار برخورد قانونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار