مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به شتاب اجرای طرح جدید سی. سی. آر این پالایشگاه، از بهبود کیفیت بنزین با استاندارد یورو ۵ اتحادیه اروپا به عنوان مهمترین هدف اجرای این طرح اقتصادی و زیست محیطی یاد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 15 May 2022

به گزارش تابناک تهران از پالایشگاه، حامد آرمان فر در بیست و ششمین نمایشگاه نفت، پالایش و پتروشیمی، درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرای طرح سی. سی. آر پالایشگاه نفت تهران افزود: طراحی پایه واحدهای تحت لیسانس توسط شرکت UOP انگلستان از آبان ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۶ انجام شد و در حال حاضر این طرح، تحت عنوان طرح احداث واحدهای تصفیه نفتای سنگین، CCR، ‌ کاهش بنزن و اتان زدایی از گاز مایع، پیشرفت حدود ۱۹ درصد دارد.

وی با تا کید بر اینکه تامین مالی طرح، ‌از محل منابع داخلی شرکت پالایش نفت تهران انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: احداث این واحد در قالب طرح عظیم ساخت اتان زدایی از گاز مایع شامل احداث پروژه های تصفیه نفتای سنگین، CCR، ‌ کاهش بنزن و اتان‌زدایی از گاز مایع انجام خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود مطابق با برنامه زمانبندی، ساخت واحد سی. سی. آر تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد، اظهار داشت: بهبود کیفیت تولید بنزین مطابق با استانداردهای یورو ۵ اتحادیه اروپا و کاهش میزان بنزن به کمتر از یک درصد از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی در خصوص احداث واحد حلال نرمال هگزان با هدف استحصال هگزان نرمال عاری از ترکیبات آروماتیکی و بنزین با استفاده از محصولات جانبی واحد ایزومریزاسیون، اضافه کرد: ساخت این طرح هم در قالب ای. پی. سی با گریدهای ۵۲ و ۸۵ درصد و با ظرفیت ۲ هزار بشکه در روز به شرکت های توانمند سازنده ایرانی واگذار شده است.

آرمانفر، پیشرفت اجرای این طرح را ۳۴ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح در حال حاضر از برنامه زمانبندی جلوتر است و انتظار می رود زودتر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ در کنار شهرری تاسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار