معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن سرخک به اتباع خارجی ساکن این استان تزریق شده‌است.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 15 May 2022

به گزارش تابناک قم، محمدتقی سلطانی افزود: در این طرح نوزادان ۹ ماهه تا افراد با سنین ۳۰ سال بدون توجه به سابقه قبلی، برای دریافت یک دُز واکسن سرخک فراخوان شده‌اند.

وی با بیان این‌که واکسیناسیون علیه بیماری سرخک به همه اتباع ساکن استان قم تزریق شده‌است، اضافه کرد: افرادی که از آخرین نوبت واکسن سرخکشان کمتر از یک ماه گذشته باشد،‌ نیازی به واکسن ندارند؛ زنان باردار نیز تا زمانی که باردار هستند منع دریافت واکسن را دارند.

وی با بیان این‌که این طرح همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت استان قم نسبت به سایر استان‌ها بهتر است و درصد پوشش واکسیناسیون بالاتری دارد.

سلطانی با اشاره به این‌که در حال حاضر در مرحله لکه‌گیری طرح واکسیناسیون سرخک هستیم، بیان کرد: در بعضی مناطق از جمله کوره‌های آجرپزی، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، شهرک لبن، دامشهر و مناطق روستایی مثل لنگرود و قنوات که تجمع اتباع نسبت به سایر نقاط بیشتر است، کارشناسان مرکز بهداشت برای انجام واکسیناسیون مراجعه فعال دارند.

وی افزود: در سایر نقاط شهری از جمله شهر قائم با استفاده از ماشین بلندگو و نصب بنر مردم برای تزریق واکسن فراخوان می‌شوند؛ برای اتباعی که پرونده  الکترونیک سلامت داشتند نیز پیامک ارسال شده‌است.

وی با اشاره به این‌که سرخک بیماری ویروسی و بسیار واگیردار و با علایم شاخصه تب و ضایعات سفت و برجسته روی پوست است، تصریح کرد: بعضی خانواده‌ها به خاطر باورهای غلط از واکسیناسیون کودکانشان خودداری می‌کنند که بسیار خطرناک است.

به گفته معاون مرکز بهداشت شهرستان قم، واکسیناسیون بیش از ۷۰ سال در ایران قدمت دارد و با این طرح بسیاری از بیماری‌ها ریشه‌کن شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار