در مراسمی با حضور خانواده معظم شهدا، یاد و خاطره ۱۱۰ شهید ارتشی استان قم گرامی داشته شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 15 May 2022

به گزارش تابناک قم، در مراسم گرامیداشت ۱۱۰ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد، امیر حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش زنده نگه داشته شدن یاد شهدا را به معنای متعهد بودن به آرمان و ارزش‌های انقلاب دانست.

وی با اشاره به دسیسه‌های شوم استکبار برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت قهرمان، گفت: دشمنان ایران اسلامی از همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب، با توسل به اختلافات قومی و مذهبی، ترور هزاران نفر از مردم و جنگ هشت ساله تحمیلی در تلاش بودند تا انقلاب را زمین گیر کنند، اما به برکت خون شهدا پوزه شان در تمام نبرد‌ها به خاک مالیده شد.

امیر سیاری گفت: انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با وجود پیوند دشمنان علیه ایران و حمایت‌های نظامی و لجستیک از رژیم بعث، پیروز میدان شد و نگذاشت اهداف دشمنان محقق شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش تهدید جدی امروز کشور را تلاش دشمنان در تسلط به افکار نسل جوان دانست و گفت: آن‌ها بعد از شکست در جنگ سخت و نا امیدی در آن جبهه، به دنبال پیروزی در جنگ نرم با شبیخون فرهنگی هستند.

امیر سیاری ایجاد گروهک‌های تروریستی داعش و افراطی را از آخرین برنامه‌های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: یکی از علائم پیروزی انقلاب اسلامی این است که امروز اثری از صدام، داعش و پشتیبانان غرب و شرقی رژیم بعث نیست، اما انقلاب بالنده‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

در این مراسم همچنین از سردیس سرلشکر شهید محمد فراشاهی و مجموعه ۵ جلدی کتاب ستاره گان آسمانی ویژه شهدای پدافند هوایی ارتش قم رونمایی شد.

امیر فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم با بیان اینکه این مراسم اولین مرحله از یادواره ۵۶۵ شهید ارتشی استان قم بود، گفت: مرحله بعدی این یادواره ۲۶ خرداد برگزار می‌شود.

یادواره شهدای ارتشی قم که قرار است ۲۶ خرداد در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شود، ویژه ۱۱۰ خانواده معظم شهدای نیروی هوایی ارتش خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار