فیلم کوتاه بادبادک‌ها به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی در اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه کُردی آمستردام هلند به رقابت می‌پردازد.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲ 14 May 2022
به گزارش تابناک کردستان، این فیلم بیش‌تر در هفتادمین فستیوال فیلم برلین جایزه و تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد و در بیشتر از ٤٠ فستیوال معتبر جهانى به نمایش درآمده و جوایز متعددی را به دست آورده است.
جدیدترین فیلم کوتاه این کارگردان جوان با نام «دونده» نیز پنجم خرداد ماه سال‌جاری در شصت و دومین فستیوال فیلم جهانی «زلین» در جمهوری چک به رقابت می‌پردازد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه بادبادک‌ها آمده است:
«سرکوت پسربچه‌ای مرزنشین عاشق دختری می‌شود که آن‌طرف مرز زندگی می‌کند. او تلاش می‌کند که به‌واسطه بادبادک گمشده که به این‌طرف مرز افتاده است با دختر ارتباط برقرار کند.»
اولین دوره جشنواره فیلم کُردی آمستردام (AKFF) در تاریخ‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ می ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. این جشنواره توسط فیلم‌سازان هلندی-کُرد، Reber Dosky و Beri Shalmashi تأسیس شد. سالن هت کتلهویس در آمستردام به مدت سه روز میزبان آثار کلاسیک برنده جایزه و آثار ژانر کاوش استعداد‌های جدید از کردستان است.
مأموریت AKFF این است که از آمستردام فیلم کُردی را در هلند به عموم مردم ارائه کند. فیلم‌هایی برای سینما دوستان، افرادی که از خاورمیانه در مورد این سینما کنجکاو هستند و هرکسی که می‌خواهد سفری خاص از سینما به دنیای فیلم کردی داشته باشد. AKFF در آرزوی تبدیل‌شدن به بستری برای تبادل دانش و تعمیق در بافت کردی از طریق فیلم است.
جشنواره فیلم کُردی آمستردام (AKFF) هرساله در ماه می، به مدت سه روز در پایتخت هلند برگزار می‌شود. در این جشنواره جدیدترین فیلم‌های بلند، مستند، انیمیشن، فیلم‌های کوتاه کُردی و یا درباره مسائل کُردی یا مرز به نمایش در می‌آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار