معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تعطیلی تمامی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان خبر داد و افزود: از این به بعد مردم جهت واکسیناسیون باید به مراکز بهداشتی شهری و روستایی مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ 14 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی، با اعلام اینکه بیش از ۹۴.۵ درصد جعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول واکسن کرونا زده اند، گفت: همچنین بیش از ۸۵ درصد این جمعیت دوز دوم را هم دریافت کرده اند.

وی افزود: با توجه به این آمار عملا مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کاهش چشمگیری یافته است.

شاه آبادی با اشاره به فعالیت تیم‌های سیار در سطح شهرستان‌های استان، گفت: فعالیت این تیم‌ها که خانه به خانه برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند نیز به خلوتی بیش از پیش پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون منجر شده است.

وی افزود: علاوه بر این، دستگاه‌هایی که محل راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون را در اختیار دانشگاه قرار داده بودند، در حال حاضر به آن نیاز پیدا کرده اند و همه این عوامل موجب شد که تمامی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان را تعطیل کنیم.

شاه آبادی با تاکید بر استمرار روند واکسیناسیون در سطح استان، گفت: بعد از تعطیلی پایگاه ها، مردم باید جهت تزریق واکسن به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه کنند.

وی افزود: این مراکز در روز‌های غیرتعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: علاوه بر فعالیت این مراکز، این آمادگی را داریم که به درخواست هر نهاد و ارگانی تزریق دوز‌های سوم و چهارم واکسن کرونا را با حضور در آن دستگاه و ارگان بصورت تجمیعی برای پرسنل آن‌ها انجام دهیم.

شاه آبادی با اشاره به پایین بودن میزان واکسیناسیون در رده سنی پنج تا ۱۲ سال، گفت: در همین راستا از والدین تقاضا داریم فرزندان خود را جهت تزریق واکسن به مراکز و خانه‌های بهداشت بیاورند.

وی افزود: در خصوص آینده کرونا هنوز هیچ چیز قطعی وجود ندارد و نمی‌توان پیش بینی دقیقی در این زمینه داشت و تنها راهکار موثر مقابله با این بیماری انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار