استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: اعتبارات لازم برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری و سرطان سینه در حد توان استان اختصاص داده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ 14 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی با حضور نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: استان ایلام همچنین از نظر کشاورزی دارای ظرفیت های بالایی است و اگر چنانچه اصلاح نژاد دام در دستور کار قرار گیرد بسیاری از مشکلات دامداران استان رفع می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان در زمینه کشاورزی گفت: با وجود خشکسالی امسال ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب در دهلران برداشت می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی جهاد دانشگاهی توجه ویژه به بحث فرهنگی است که در این حوزه عملکرد جهاد دانشگاهی رضایت بخش نیست.

بهرام نیا گفت: اعتبارات لازم برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری و سرطان سینه در حد توان استان اختصاص داده خواهد شد.

وی خواستار توجه ویژه جهاد دانشگاهی به استان شد و گفت: در زمینه های علمی، فرهنگی و دیگر حوزه ها جهاد دانشگاهی نگاه خود را به ایلام معطوف کند.

وی با تاکید بر مبادلات مرزی استان ایلام با سه استان دیاله، واسط و میسان گفت: با رایزنی های انجام شده بازارچه هلاله شمالی بازگشایی شد.

استاندار ایلام با اشاره به سفر روز گذشته به دهلران گفت: در این سفر از مرز چیلات بازدید شد و اعتباراتی برای تکمیل زیرساخت های آن اختصاص یافت.

بهرام نیا اضافه کرد: تلاش می شود که بازارچه چنگوله مهران نیز با رایزنی و اهتمام و همدلی همه مسوولان بازگشایی شود.

رییس جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار افزود: نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی ایجاد و تلاش می شود این فعالیت ها افزایش یابد.

حمیدرضا طیبی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توجه به منابع در اختیار تمامی تلاش خود را برای پیشرفت علمی، فرهنگی و فناورانه بکار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: اگر چنانچه دانشگاه علوم پزشکی و استان کمک کند مرکز درمان ناباروری و مرکز درمان سرطان سینه در زمان سریعتری به بهره برداری می رسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار