شهردار اراک گفت: بازار تاریخی اراک نماد هویت این شهر است و به نحوی کارکردهای اقتصادی و گردشگری دارد که متاسفانه در سالهای اخیر بسیاری از فعالیت‌هایی که برای احیای این مجموعه باید انجام می شده، مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 13 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکترعلیرضا کریمی در بازدید به همراه شالبافان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: شورای شهر و شهرداری اراک،به تبع خواست مردم، نیاز شهر و هویت شهری، اقدامات خوبی را در سالهای گذشته انجام داده و اعتبارات خوبی تخصیص داده و امسال نیز حدود ۴ میلیارد تومان برای بازار تاریخی اراک اختصاص داده که در جلسه ای روز سه شنبه برگزار ومقرر شد متناظر اعتبار شهرداری و اعتباری که فرمانداری اختصاص می دهد، میراث فرهنگی نیز اعتبار لازم را در نظر بگیرد.
دکتر کریمی تاکید کرد: برای حفظ بازار تاریخی اراک هیات امنای بازار نیز باید وارد میدان شده و پای کار باشند و میراث فرهنگی نیز برنامه های نهایی خود را ارائه دهد و بر اساس یک طرح و فازبندی بازار از نظر کالبدی به رونق برسد.
وی ادامه داد:از لحاظ کسب و کار نیز باید های فکرهای جدیدی برای بازار کرد و طرح های جدیدی در حقیقت تدوین و پیشنهاد شود تا کسانی که در بازار می خواهند فعالیت داشته باشند ،مورد ترغیب قرار بگیرند.
شهردار اراک تاکید کرد: شهرداری با اعتباری که برای حفظ بازار اختصاص داده، پشتیبان حفظ و بقاء این مجموعه ارزشمند تاریخی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار