کد خبر: ۱۰۴۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ 12 May 2022

 

به گزارش تابناک،جلسه کارگروه اشتغال به میزبانی بخشدار مرکزی گچساران و با حضور مدیران این کارگروه برگزار شد.
در این جلسه بخشداری مرکزی گچساران با اشاره به موضوع اشتغال و ارایه تسهیلات در شهرستان گفت: هدف از برگزاری کمیته نو پای اشتغال در شهرستان رفع و به حداقل رساندن بیکاری می باشد که باید همه دستگاه‌ها برای این امر مهم تلاش کنیم.
علی محمد آقایی افزود: برگزاری این جلسات تا به نتیجه رساندن موضوع اشتغال در شهرستان و پیگیری آن باید ادامه داشته باشد و حضور همه مدیران کارگروه در جلسات الزامی است.
وی با اشاره به حضور نماینده بنیاد برکت در خصوص اشتغال زایی در شهرستان گچساران اظهار داشت: ما آمادگی کامل داریم که یک اتاق با تمام تجهیزات در اختیار نماینده بنیاد برکت در بخشداری در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند جوابگوی مردم شهر و روستای گچساران باشند.
آقایی بیان داشت: ادارات باید سهمیه وام های قابل پرداخت شهرستان را از استان پیگیری و از مدیران کل برای بازدید این طرح ها در شهرستان دعوت کنند.

وی طرح روستاهای فاقد بیکار را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: باید کمیته نظارت بر نحوه اجرای وام های دریافتی توسط افراد تشکیل گردد تا بدانیم آیا طرح اشتغال زایی صورت گرفته یا نه.
بخشدار مرکزی با اشاره به بومی گزینی افراد در شرکت های صنعتی و پتروشیمی در شهرستان خاطر نشان کرد: چرا باید در پتروشیمی گچساران که سودی جز آلودگی و گرد و خاک برای مردم این شهرستان ندارد از افراد غیر بومی استفاده شود .
وی بازدید از طرح های موفق انجام شده توسط بنیاد برکت،صندوق کارافرینی و جهاد کشاورزی،اموزش مشاغل تولیدی و نیاز بازار و استفاده از زمین های مرغوب را از دیگر طرح های اشتغال زایی عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود زمین ها و دشت های مرغوب در سطح شهرستان و آب و هوای چهار فصلی و قطب کشاورزی در این منطقه باید از همه ظرفیت های این زمین استفاده تا اشتغال زایی خوبی ایجاد شود .
آقایی افزود: با احداث چهار دستگاه پمپاژ آب در دشت لیشتر و نزدیکی این زمین ها به سد کوثر طی بازدیدی که به عمل آمد نصف دشت لیشتر از این آب محروم است چرا که لوله کشی آب شده ولی این لوله ها در بالا دست شکسته و آب این سد هدر می رود و مردم نمی توانند کاری انجام دهند.
ریس دفتر نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام یک خبر خوش در حوزه اشتغال و رفع بیکاری برای مردم شهرستان گچساران گفت: در جلسه ای که در تاریخ ۲۸فرودین امسال در شورای برنامه ریزی استان به کلیه دستگاهای اجرایی شهرستان ابلاغ شد که تعداد نیروهای مورد نیازشان را اعلام کنند ،مثلا طی مکاتباتی که با آموزش و پرورش داشتیم ۱۳۴نفر نیرو در حوزه خدمات نیاز داشتند و ظرف دو هفته آینده با تکمیل این مکاتبات از بقیه ادارات شهرستان نیروهای مورد نیازشان را ابلاغ و ما هم از طریق فرمانداری و استانداری نیروهای بیکار را معرفی و با پیگیری آن توسط نماینده مردم و وزارت خانه بخشی از بیکاری موجود در شهرستان را در ادارات رفع خواهیم کرد.
رحمانی افزود: در بقیه موارد بیکاری هم ورودی و خروجی و عرضه و تقاضای کار با هم نمی خواند و یک فاصله بسیار طولانی دارد و طبق آماری که در کارگروه ابلاغ شده ما فقط در دفتر های کاریابی بالغ بر ۲هزارو ۵۰۰نفر در سال جاری متقاضی کار ثبت نام و جویای کار وجود دارد.
وی از تقسیم بندی اشتغال در حوزه شهر و روستا خبر داد و اظهار داشت: در بحث اشتغال در حوزه شهر ادارات ،شرکت های اطراف و مشاغلی که اداره اصناف و پیشه وری تعداد نیروهای متقاضی خود را به ما اعلام می کنند و ما هم رسیدگی خواهیم کرد.
رحمانی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری در روستاها هم گفت: با همکاری دیگر ادارات طرح های جهت اشتغال به ما اعلام و ما هم برای راه اندازی این طرح ها تسهیلات آسان در اختیار آنها قرار خواهیم داد تا بتوانند هم برای خودشان و هم برای آنهایی که جویای کار هستند شغلی راه اندازی کنند .
وی از آمادگی اداره فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت های مختلف خبر داد و افزود: با این پکیچ و بسته اشتغال زایی که با همفکری بین ادارات و برگزاری جلسات مداوم بوده، ان شاله بتوانیم یک خروجی خوبی داشته باشیم که در فرجه زمانی شش ماه آینده اعلام کنیم که تونستیم با این جلسات و ارایه طرح ها هزار نفر را از جامعه هدف بیکاری کسر کنیم.
در این جلسه که مدیران حاضر در کارگروه از عملکرد ادارات خود آمار بیکاری و تسهیلات داده شده به افراد جویای کار و اشتغال زایی را عنوان کردند که در آخر منجر به بحث و گفتگو بین ریس اداره کار شهرستان با ریس صندوق کارآفرینی امید شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار