معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تخصیص اعتبار ویژه‌ برای مرمت بازار تاریخی اراک در دستور کار قرار دارد و این مهم با جدیت در اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 12 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،  علی اصغر شالبافان روز پنجشنبه در جریان بازدید از بازار تاریخی اراک، افزود: بازار اراک یکی از بناهای استثنایی کشور است و حفظ و نگهداری آن باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار داشته باشد.
او ادامه داد: معرفی هر جه بیشتر این اثر فاخر فرهنگی و تاریخی و حمایت از کسب و کارهای سنتی مستقر در آن می‌تواند ظرفیت مهمی در راستای جذب گردشگر باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه گردشگری گردو اراک نیز اظهار داشت: این منطقه هم به لحاظ جاذبه های طبیعی و هم دسترسی به محیط شهری و نیاز شهروندان و مسافران حائز اهمیت است.
شالبافان ادامه داد: زیرساخت‌های اجرای طرح دره گردشگری گردو با تعامل و همکاری مسئولان اجرایی ذیربط فراهم شده و با قطعی شدن واگذاری زمین به شهرداری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، امکان جذب سرمایه گذار فراهم و محیطی برای گذران اوقات فراغت شهروندان اراک مهیا می کند.
او تاکید کرد: بخشی از این منطقه تاکنون تدابیری اندیشیده نشده و با مذاکرات انجام شده و اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری کلانشهر اراک امید است در اسرع وقت بخشی از کاستی های موجود اوقات فراغت شهر اراک جبران شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در محلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات قابل قبولی در منطقه نمونه گردشگری گردو از سوی مدیریت شهری و همچنین منابع طبیعی انجام شده و اداره کل منابع طبیعی سال گذشته بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تامین و تزریق کرد و امسال نیز اعتبار ویژه ای در این راستا پیش بینی شده که در سفر رئیس جمهوری به اراک پیگیری می‌شود.
محمدحسن آصفری افزود: ساماندهی این منطقه برای تبدیل شدن به یک منطقه ویژه گردشگری نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاهای مسئول است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در شهر اراک،  بازدید از بازار تاریخی اراک، بازدید از روستای هدف گردشگری وفس و روستای اناج بازدید از شهرستان کمیجان و شهرستان خنداب و حضور در جشنواره ثبت ملی شده سمنو در شهر آشتیان از دیگر برنامه های این سفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار