شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد مشکوک در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۴۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 12 May 2022

به گزارش تابناک مازندران،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/02/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی 
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند 21 میلیارد ریالی کلاهبرداری مجازی با وعده فروش نوزاد توسط پلیس فتای استان خبر داد . 
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر خرید و فروش نوزاد، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از روش های علمی و فنی، موفق به شناسایی 8 نفر از گردانندگان این صفحات در استان های مختلف کشور شدند.
سردار میرزایی در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی این افراد که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می کردند در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتادند.
این مقام انتظامی ، اذعان داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی 21 نفر از افراد متقاضی در استان مازندران و سایر استان های کشور به مبلغی بالغ بر 21 میلیارد ریال اعتراف کردند .
میرزایی همچنین بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.
فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به مردم عزیز توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدها و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

----------------------------------------

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در بابل 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف 3 کیلو و 250 گرم مواد مخدر تریاک و دستگیری 8 خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" با اعلام اين خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی طرح مقابله با عاملان افیونی و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی 8 خرده فروش مواد مخدر را شناسایی کردند.
وي افزود: در اقدامی عملیاتی متهمان دستگید و در بازرسی از مخفیگاه آنان در مجموع 3 کیلو و 250 گرم مواد مخدراز نوع تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل در خاتمه با اشاره به تدوام اجرای طرح های امنیت و اننتظامی در راستای امنیت و آرامش مردم، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

----------------------------------------

توقیف 3 دستگاه موتورسنگین قاچاق در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از توقیف 3 دستگاه موتورسنگین خارجی 1400 سی سی قاچاق به ارزش 16 میلیارد در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شهروندان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران پاسگاه اهلمرستاق 3 دستگاه موتورسیکلت سنگین "1400 سی سی " و فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.
وی ارزش این موتورسیکلت توقیف شده را براساس نظر کارشناسان 16 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: موتورسیکلت های توقیفی به پارکینگ انتقال و راکبین آن نیز پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

----------------------------------------

دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری و بازداشت 6 مخل نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " علی اکبر خسروی " در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی ایجاد درگیری و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطاعاتی، ماموران با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی متهمان را دستگیر کردند.
وی، در ادامه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.
سرهنگ خسروی در خاتمه با بیان این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است ، خاطرنشان كرد: در راستاي حفظ امنيت و آرامش مردم ، کسانی که بخواهند اخلال در نظم و امنیت شهروندان ایجاد کنند با برخورد قاطعانه پلیس مواجه خواهند شد.

----------------------------------------

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در سوادکوه 
فرمانده انتظامی سوادکوه از دستگیری 3سارق و کشف7 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "عبدالله اکبری" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بيان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی3 سارق اماکن خصوصی در این شهرستان شدند.
سرهنگ اکبری تصریح کرد: در اقدامی عملیاتی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف كردند .
فرمانده انتظامی سوادکوه با بیلن این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

----------------------------------------

کشف 19فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 19فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ "قاسم عزیزی " درباره جزئیات این خبر، گفت : به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، خاطر نشان کرد: در اجراي این طرح، ماموران ضمن انجام گشت هاي هدفمند موفق به دستگيري 12 سارق شدند.
وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 19 فقره سرقت شامل سرقت از اماکن خصوصی،قطعات خودرو ،منزل و ادوات کشاورزی در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ"عزیزی" اظهار داشت: دستگیری 12 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر ، توقیف 6دستگاه موتورسیکلت متخلف ، از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان از همکاري مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه های توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

----------------------------------------

اوتیسم چیست؟ 
اوتیسم را می توان از 14 ماهگی تشخیص داد، گاهی اوقات ممکن است تشخیص آن دشوار باشد زیرا اوتیسم برای هر فرد به یک شکل ظاهر می شود... 
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که از هر 100 کودک یکی از آنها به اوتیسم مبتلاست و این احتمال در مورد پسران بیشتر است .
ASD اصطلا حی است که برای توصیف گسترده ای از اختلالات عصبی (رشدی ) استفاده می شود، مشکلات گفتاری ،سختی تعامل اجتماعی با دیگران، رفتارهای تکراری و هم چنین تنفرهای حسی مانند حساسیت به صدا و نور می باشد.
این اختلال فارغ از گروه قومی و اجتماعی، اقتصادی، افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد و علائم آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است شایع ترین مشکل در افراد مبتلا به اوتیسم اختلال نقص توجه و بیش فعالی(ADAD)است.
اوتیسم را می توان از 14 ماهگی تشخیص داد، با این حال گاهی اوقات ممکن است تشخیص آن دشوار باشد زیرا اوتیسم برای هر فرد به یک شکل ظاهر می شود.
کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا در مهارت های اجتماعی ،عاطفی و ارتباطی با مشکل مواجه می شوند که در تعامل آنها با دیگران و یادگیری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، با این حال ،این فقط کودکان نیستند که با اوتیسم زندگی می کنند بسیاری از بزرگسالان نیز نوعی با اوتیسم درگیر هستند.
ویژگی های افراد مبتلا به اوتیسم:
*بیزاری از تجربیات حسی
*نیاز با روال نظم
*مشکل در برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی
*انجام اعمال تکراری
*تمرکز بر علایق خاص
با توجه به احتمال بالا مواجه شدن با یک فرد اوتیسمی بهتر است برخی نکات را در رفتار با این افراد رعایت کنید و به یاد داشته باشید که افراد اوتیستیک دنیا را متفاوت تجربه می کنند و سبک متفاوتی از تعامل اجتماعی دارند، با این حال موارد ضروری از جمله مراقبت و احترام را در برخورد با این افراد باید رعایت کرد.
ترجیه این افراد و خانواده آنها را بشناسید، شما می توانید مستقیما از آنها بپرسید چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند و به حدس زدن یا استفاده از تجربه خود به عنوان یک الگو تکیه نکنید.
برای صداقت (گاهی بی رحمانه) آماده باشید این احتمالا بازتابی از سبک ارتباط مستقیم این افراد و تمایل انها به گفتن حقیقت است نه نشانه ای از احساسات منفی نسبت به شما.
فراموش نکنید که راه های مختلفی برای ارتباط وجود دارد ، بسیاری از افراد اوتیسیک طرفدار تعامل در گروه های کوچکتر از طریق فعالیت های مبتنی بر علایق مشترک هستند به جای تشریفات اجتماعی شدن روی ارتباط خود تمرکز کنید .
دوست اوتیستیک شما ممکن است آداب و رسوم اجتماعی را کاملا رعایت نکند اما این بدان معنانیست که برای دوستی شما ارزشی قائل نیست.
نسبت به این افراد و خانواده آنها ترحم نشان ندهید و قضاوت نکنید و به دنبال علل ابتلای افراد به این اختلال نباشید این چیزی است که حتی دانشمندان هم نمی دانند.
نرگس رضازاده- مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار