احسان خازن، فرماندار شهرستان زرقان نیز در این مراسم با بیان اینکه همزمان با هفته بزرگداشت زرقان اولین جشنواره ملی حلوا ارده زرقان برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب معرفی این محصول در سطوح ملی و بین‌المللی شود و به تنهایی می‌تواند اقتصاد زرقان را متحول کند.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 12 May 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان صبح امروز با حضور معاونین وزیر صمت و کار و تعاون، نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استانی برگزار شد‌.

میراث ناملموس را جدی بگیریم

علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در این مراسم با بیان اینکه میراث ناملموس حلوای ارده یکی از ظرفیت‌های شهرستان زرقان است، اظهارداشت: بسته‌بندی مدرن و افزایش تولید این محصول می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی شهرستان را حل کند.

وی با بیان اینکه باید برای تولیدکننده‌ها ارزش قائل باشیم از تولیدکنندگان درخواست کرد که در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت است، بدون تعارف مشکلات خود را مطرح کنند.

پاک‌فطرت با اشاره به بوسه پیامبر (ص) بر دست کارگر عنوان کرد: این موضوع نشان از اهمیت کار و تولید در نگاه اسلام است بنابراین باید از تولید حمایت شود و کار فرهنگی امروز به سخنرانی نیست همه ما باید کار کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه شهرستان زرقان موقعیت بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: این شهر می‌تواند یک شهر ورزشی شود و بسیاری از مسابقات لیگ برتر می‌تواند در اینجا برگزار شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهرستان زرقان می‌تواند شهر فروشگاهی باشد و فروشگاه‌های بزرگ در آن زده شود، افزود: کارهای بزرگی می‌توان در این شهرستان کرد و شهرداری باید اقدامات زیربنایی بیشتری توجه کند.

جای خالی واحدهای فرآوری و تخصصی

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در این با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در تولید گفت: بخش‌هایی دولت و بخش‌هایی نیز سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و برای ایجاد شهرک‌های صنعتی ویژه اقدام شود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم شهرک صنعتی ارده و محصولات کنجد داشته باشیم، گفت: در استانی که یک گرم کنجد تولید نمی‌کند 90 واحد صنعتی مرتبط با کنجد دارد اما استان فارس این ظرفیت را دارد و باید از این استفاده کرد.

قادری با بیان اینکه خطوط جاده‌ای و ریلی در استان فارس در حال توسعه است، افزود: سرمایه‌گذاری چند میلیاردی برای ایجاد پایانه صادراتی و کارگو در حال پیگیری است و مناطق ویژه دانشگاهی می‌تواند مکمل صنعت گردشگری باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه ظرفیت انواع مختلف گردشگری را در استان داریم، تصریح کرد: امیدواریم که در زرقان زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود چراکه همجواری با کلانشهر شیراز یک فرصت است و می‌تواند تقویت‌کننده اقتصاد این شهرستان باشد‌

قادری با بیان اینکه کارهای زیرساختی که در استان در حال انجام است می‌تواند زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند، خواستار توجه بیشتر برای جذب سرمایه‌گذار و تامین زیرساخت‌ها شد.

معرفی جاذبه‌ها در قالب جشنواره برای جذب توریست

احسان خازن، فرماندار شهرستان زرقان نیز در این مراسم با بیان اینکه همزمان با هفته بزرگداشت زرقان اولین جشنواره ملی حلوا ارده زرقان برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب معرفی این محصول در سطوح ملی و بین‌المللی شود و به تنهایی می‌تواند اقتصاد زرقان را متحول کند.

 


وی عنوان کرد: اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل زودبازده، راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا، ایجاد صنایع بسته‌بندی، ایجاد شهرک صنعتی خصوصی به توسعه تولید این محصول کمک می‌کند و خواهش می‌‌کنم به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار زرقان با بیان اینکه این جشنواره طی هفته گذشته برنامه‌های مختلفی داشته است، تصریح کرد: هر شب 3 تا 4 هزار نفر در برنامه‌ها شرکت می‌کنند و یک نشاط اجتماعی در شهر و شهرستان ایجاد شده است و فردا شب با حضور مردم نیز یک اختتامیه مردمی برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار