معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت:واکسن کرونا تاکنون در استان برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال هیچگونه عارضه جدی در برنداشته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 12 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سارا شاه‌آبادی معان فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تأکید بر جدی گرفتن بحث واکسیناسیون کرونا کودکان، اظهار کرد: واکسن سینوفارم ساخت کشور چین و پاستوکوک محصول مشترک ایران و کوبا واکسن‌های مناسب برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله است.

وی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده است، ادامه داد: این دو نوع واکسن هیچگونه عوارض جدی برای کودکان ندارد به طوریکه در استان در این گروه سنی که واکسینه شده هیچ عارضه جدی مشاهده نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: برای کودکان واکسن‌های مذکور در دو نوبت به همان مقداری که برای بزرگسالان تزریق می‌شود، در فاصله زمانی ۲۱ تا ۲۸ روز تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با واکسینه شدن افراد سیستم ایمنی فعال می‌شود و زمانی که ویروس وارد بدن می‌شود از بدحال شدن و بستری شدن جلوگیری می‌کند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه فعلا مجوز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای افراد زیر ۱۸ سال را نداریم در خصوص تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، گفت: افراد بالای ۸۰ سال، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند عضو، مبتلایان به سرطان، ام‌اس، دیالیزی و استفاده کنندگان دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی اگر چهار تا ۶ ماه از تزریق نوبت سوم گدشته باید نوبت چهارم را تزریق کنند.

وی در پایان از والدین خواست به شایعات توجه نکنند و افزود: اطلاعات مورد نظر خود را از منابع علمی بگیرند، واکسن کرونا هم مانند سایر واکسن‌های است که از بدوتولد برای کودکان استفاده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار